Monday, November 14

Jewish Survival - Part V


מאת עמנואל ראב"ד
אם אין לך בעיות זה לא בשבילך!
ובכל אופן כדאי לך לקרוא כדי למנוע בעיות בעתיד
תמוה, בורא עולם, בעל שלימות מוחלטת, מדוע הוא ברא עולם עם כל כך הרבה בעיות, שאין אדם אחד בלעדיהן? מובא במפרשים: בעיות, ה' מייצר עבור כל אדם לפי מצבו, לפעמים אפילו עד פיקוח נפש. כי בלי בעיות האדם רחוק מלחזור בתשובה
הבעיות התחילו כתוצאת חטאו של אדם הראשון, שמיד נוכח שהחטא לא משתלם: "וכל זה לא שווה לי"! הוא מיד נפל במהירות מסחררת, מהארמון של 10 כוכבים בגן עדן, לאחר העלבון והסבל, שלא הצליח להישאר שם אפילו ללינת לילה אחד, אל העולם הבעייתי ושל "חיות טורפות" על כדור הארץ. לאדם וחוה נולדו 2 בנים מוכשרים, והם שכלו את שניהם ביום אחד. האחד נרצח ונקבר, והשני נעלם, נע ונד בארץ מבלי מכשירי קשר. 130 שנה, שביעית מימי חייהם, לקח לאדם וחוה להשתקם מהשכול, בלדת בנם השלישי "שת"!  לאחר השבת הראשונה של הבריאה, שבה האדם הראשון חיבר ושר את הזמר לכבוד יום השבת, ביום ראשון, הראשון של חייו, שוב צלצל דבר ה' באוזני האדם: "ביום אוכלך את הפרי האסור – [ביום החטא] - תמות"! לכן הוא לא יצא עם חוה אשתו לטיול סיור בעולם המקסים, אלא ירד לטבול במקוה מעיין השילוח, (ק"מ אחד דרומה מהכותל), כדי לבכות, להתפלל ולהתחנן אל ה' לסליחה, כפרה והזדמנות שנייה להוכיח את עצמו. עד שרבים מהמים סביבו, היו דמעותיו.
בדורו של אנוש – בנו של  שת  ונכדו של אדם - התחילו בעבודת-אלילים, (אנוש חי מאות שנה ביחד עם אדם ושת ולאחר פטירתם הוא היה גדול הדור במשך 98 שנה). גם אנוש נענש בגלל חטאי דורו ככתוב: "מביא אנוש לדכא, ואומר: בני אדם, שובו בתשובה"! (תהילים צ:ג). כדי להינצל מהבעיות, ה' אמר לבניו של אדם לחזור בתשובה גם על חטאי דורו של אנוש! כי חובת האדם לחינוך והתנהגות נמשכת לצאצאיו: לבניו ונכדיו! (דורו של אנוש, הם הנכדים  של הבנים שנולדו לאדם מבנו שת, וגם מאחיו שנולדו אחריו). (בראשית רש"י ד:כו, פר'דרבי-אליעזר יד). 
מלבד בעיות הפרט, אנו ניצבים בפני בעיות הכלל
א. 1. ארץ הקודש, המדינה היחידה בעולם הנמצאת כיום באיומי השמדה גרעינית טוטאלית, ח"ו. ולמרות שה' הבטיח שעם ישראל יתקיים לעולם, הרב שך נהג לומר: "אך לא מובטח לנו ששואה לא תחזור, ח"ו". 2. פריקת עול תורה של ציבור נרחב. הקשר בין 2 הבעיות ברור! ארץ הקודש הובטחה לנו, בתנאי שנשמור תורה ומצוות
ב. רוב תפוצות הגולה מתפוררות ונמחקות על ידי נישואי תערובת, [אירופה 85%, ארה"ב 58%], שהם עלבון לבורא עולם, שבחר בנו מכל העמים, ולכן הם מביאים ל"חמת ה'" ח"ו, המסכנת את כל יהודי העולם. (במדבר כה:יא).  
כמו ב"שיטים", כאשר 25% התבוללו עם מואב, לולא פנחס שעצר את התהליך,  ה' חשב לכלותינו, ח"ו. וכמו שואת אירופה, אשר גם היא הייתה גזירת שמים, שפרצה מגרמניה, אשר אז שימשה כמרכז התבוללות יהודית ונישואי תערובת וסיכנה בהשמדת כל יהודי העולם, ח"ו. למרות שמלבד תקופה היסטורית קצרה של 15 שנה, גרמניה הייתה מקום יחסי נוח למגורי יהודים במאות השנים האחרונות. הוכחה: 
1. רש"י הקדוש, למרות שנולד, חי והנהיג את יהדות צרפת, עבר לגור בוורמס, גרמניה. 
2. שפת האידיש, הדיאלקט היהודי היחידי כיום, לקהילות אשכנז, סביב העולם, מבוסס על השפה הגרמנית. 
3. לפני עלות הצורר לשלטון, מספר שרים בממשלה הגרמנית היו יהודים]. 
נישואי תערובת סיכון אסטרטגי! (ועדת התפוצות), יכולים להיעצר:
א. בדרך הקשה, על ידי אירועים אנטי-שמיים קשים, שלא ידוע למה הם עלולים להוליך, או 
ב. בדרך הקלה, על ידי חינוך לחיי טהרה והבנת בחירת וקדושת עם-ישראל, בעזרת "חינוך מקוה לכל יהודי"!  
עד הגאולה השלימה חשוב ליהודים לגור במקומות שונים. כמובא: "טובה עשה ה' שפיזרנו בין האומות"! כדי שבזמן מצוקה במדינה אחת, תהיה "הצלה ממקום אחר"! (פסחים פז: רש"י). ארץ ישראל עדיין זקוקה לתמיכה כלכלית ופוליטית של תפוצות הגולה.
בהקמת המדינה, שנת תש"ח - (48), הכריז ראש הממשלה: "עתידנו בידינו! לא יהיו יותר מחנות הסגר ומוות ליהודים! וכל יהודי סביב העולם שיהיה במצוקה, אנחנו נחלץ אותו"! וגם התנגד להזכיר את שם ה' במגילת העצמאות.
"ונהפוך הוא"! (אסתר ט:א). בורא-עולם מוכיח לנו כל יום, שאי אפשר בלעדיו. מאז אותה הכרזה אין מקום בעולם מלבד ארץ ישראל, בו נרצחו כל כך הרבה יהודים, רק בגלל היותם יהודים, (משנת 48 23.447 הרוגים, אך "מלחמת ה-100 שנה של כל הערבים נגדנו התחילה ב-1917 בהצהרת הלורד בלפור על הקמת בית יהודי בארץ ישראל"! מיד אחרי, פרצו פרעות ונרצחו יהודים, הקרב הראשון התלקח ב-1921 בתל-חי וב-1929 שחטו את הקהילה היהודית בחברון), וארץ הקודש היא המדינה היחידה בעולם המאוימת בהשמדה גרעינית טוטאלית, ח"ו, ירחם השם. כל קהילות ישראל סביב העולם, חיות בצל הטרור, כל בתי הכנסת ובתי הספר היהודיים סביב העולם, זקוקים לשמירת משטרה קפדנית, גלויה או סמויה, בגלל מדינת ישראל. הצהרת ראש ממשלת צרפת, מנואל וולס, 11.5.015: "מחיר הבטחת מוסדות יהודי צרפת על ידי צבא ומשטרה, מעל מיליון יורו ליום"!
כאשר צצה בעיה כואבת, כל אדם פונה לבורא עולם ומתפלל אליו, גם אם מחוץ לכותלי בית הכנסת, ובמילים שלו. חובתנו לפרסם: 
א. את דברי ישעיהו הנביא, (א:טו,טז,תרגום): ה' מכריז: "תפילה כי תרבו, אינני שומע"! תנאי ראשון כדי שהתפילה, תהיה נשמעת, ברחמים וברצון הוא: "רחצו"! שמשמעותו, בפסוק זה: טבילת מקוה לחזרה בתשובה! 
ב. "ושוב יום לפני...", (אבות ב:י) ומכיוון שאין אדם יודע את יום מותו, לכן עליו לחזור בתשובה כל יום.
ג. את דברי ספר אורחות חיים של הרא"ש, (ד:סח): "אל תתפלל בלא נקיות כפיים וטבילת מקוה, כי תפילתך לא תהא נשמעת".  
מה הקשר בין תפילה לטבילה? כי בתוך מימי המקוה: 
1. האדם מופשט גם מן הגאווה, ועומד בענווה ובכניעה מוחלטת בפני בורא עולם, המעצימה את תפילתו. 
2. בבידוד מוחלט מהסביבה, ללא הפרעות מ-5 החושים, המעסיקים אותנו ומפריעים לריכוז המחשבה ועשויים להעניק הרגשת "נעימות" מוטעית, גם כאשר נמצאים על פי התהום. 
4. מבלי אויר לנשימה, אנו נמצאים בשער שבין החיים והמוות, שאז באופן אינסטינקטיבי, כל אדם מתקשר אל ה', "עומד לבד עם בורא עולם", ומתחנן: "בבקשה ה' הושיע"! 
5. אז שוטח האדם בפני ה' את רשימת בקשותיו היומית. אבל אז הוא מבין שגם לה' יש רשימת דרישות ממנו: שנלמד תורה גם כדי שנדע לשמור את מצוות ה',  ושעלינו להקדים ולמלא את דרישות ה' מאתנו כדי שה' יקבל ברחמים וברצון את תפילותינו. 
6. וכך אנו מגיעים לדרך התשובה, 
7. ועולים מן המקוה בתקוה ושמחה לדף חדש ומזהיר יותר בחיינו. 
8. לכן, טבילת מקוה, היא דרך יעילה ביותר להתקשר אל ה' גם בזמנים טובים, כדי למנוע  בעיות ו/או כדי לפתור אותם.
מעבר ל"נושאי טהרה": 
1. כל כניסה לבית המקדש מחייבת טבילה: "דע לפני מי אתה עומד"! 
2. "חמש טבילות כהן גדול ביום הכיפורים"! "ה' שיוויתי לנגדי תמיד"! (יומא ל.). 
3. "עמלק הצליח להרוג במדבר, רק גברים שלא טבלו"! לכן ענני הכבוד הפליטו אותם מחוץ למחנה, חסרי הגנה לחרבות עמלק. (שמות יז:ח, דברים כה:יז, פ'ר'אליעזר מ"ד).
לגברים! טבילת מקוה איננה נושא רגיש ואין לה "התנגדות חברתית", כי ניתן לטבול בפרטיות. פרסום דברי הנביא ישעיהו, פרקי אבות וספר אורחות חיים, בוודאי יביאו גברים רבים לטבול ולהתחזק באמונה ושמירת המצוות.
קל יותר להסביר טבילה משום תשובה, כי כל אדם מבקש סליחה מחבריו פעמים רבות במשך היום, וכל אדם זוכר את חטאיו
אחרי הטבילה, כל אדם חושב וחי אחרת. חיי הקהילה, מקבלים אופי רציני, וגם טהרת וקדושת המשפחה מקבלת חיזוק רב.
חובה להזכיר: עד שיבנה בית המקדש במהרה בימינו, לגברים אין חובת טבילת טהרה מהתורה, אבל ראוי, רצוי ויש עניין לטבול משום תשובה ונושאים אחרים. וכמו אושר, עושר, כוח וכבוד, שלמרות שאין חובה, כל בני האדם שואפים להם.
חובתנו להביא את המסר הזה לכל יהודי! כי גם כאשר רק אדם אחד קודח חור בספינה, היא עלולה לטבוע עם כל נוסעיה. לכן כל עם ישראל ערבים זה בזה. ירושלים ניצלה מחורבן על ידי סנחריב, כאשר כל עמנו, "תינוק ותינוקת, איש ואשה" למדו, ולכן גם שמרו את מצוות המקוה, כל אחד בתחום שלו.(סנהדרין צד).
הישרדות וישועת עמנו בעבר והווה מותנה במידה רבה בחינוך לשמירת מצוות המקוה של כל עמנו, לא מספיק שאתה ואנחנו עושים זאת.
הבעיה העיקרית בימינו, איננה "בנין מקוואות", אלא ה"חינוך לטבול במקוה"! קהילות שגרות בבתים מפוארים, ובונים בריכות שחיה אולימפיות, יכולים לבנות, ויבנו מקוואות אם נשכיל להסביר ולשכנע שהדבר חשוב עבורם. ועד שיבנו, אם אין מקוה כאן - יש שם! מכל מקום בארץ, ניתן להגיע למקוה תוך פחות מ:10-20 דקות נסיעה. אך אם אנו לא נספק חומר חינוכי מקוה, לכל יהודי, הם לא יבואו לבקש זאת מאתנו. השקעת 10% הראשונים מתקציב בניית ותפעול המקוה, בחינוך מקוה לכל יהודי העיר, יגדיל למקסימום את מספר שומרי טהרת וקדושת המשפחה בעיר, ויפטור הצורך לגיוס כספים למקוה מחוץ לעיר
לדאבוננו, סביב העולם כיום, 90% מעמנו אינם שומרים מצוות מקוה. 30% מעולם לא שמעו את מושג המקוה. אי אפשר להתכחש לקשר בין הבעיות המוזכרות
"ישמעאל, אב עמי-ערב, לאחר עימותים קודמים עם יצחק, עשה תשובה והכיר בזכויות המלאות של יצחק לירושה הרוחנית והחומרית של אברהם, וכי עליו לתת ליצחק זכות קדימה בכל מקום, "כי אתה יצחק בן הגבירה! ואני בן השפחה"! לכן, וכדי שישמעאל לא יקנא ביצחק, ה' מיד חנן את הערבים ב-12 מלכים וממלכות,  לפני שניתנו 12 שבטים לעם ישראל, אבל בתנאי שיהיו מחוץ לגבולות ארץ ישראל. לכן, מאותה ברכה, יש לערבים כיום, 22 מדינות, פי 500 שטח, פי 50 תושבים מארץ ישראל ורוב נפט ועושר העולם, אבל מחוץ לגבולות הארץ"! (בראשית כה:ט-יח). לכן, מאות שנה גרנו בארצות-ערב, מבלי בעיות קיומיות חמורות
ה"אבסורדים" 
1. שכיום, האויב הלאומי מספר 1 של כל ערבי, הוא כל יהודי מזדמן. 
2. מלחמת ה-100 שנה של כל הערבים נגדנו. 
3. שבמשך 100 שנה לא מצליחים לעשות שלום. 
4. לפני 100 שנה, חלק גדול מהארץ היה מכוסה ביצות ומחלת המלריה שלטה בכל מקום, ובני אדם פחדו לגור בארץ, לכן האנגלים הסכימו להחזיר את הארץ ליהודים. מה הפריע לערבים שיהודים באים לגור בביצות מלריה? 
5. לפני 100 שנה, גרו בירושלים יותר יהודים מאשר ערבים מוסלמים. בכל הארץ היו פחות מ-100.000 ערבים, רובם נוודים, שלא שייכים לשום מקום. כ-98% של הערבים בארץ כיום, הם צאצאים של ערבים מהגרים בלתי חוקיים רעבים, שהסתננו מארצות ערב שונות, כדי להתפרנס מן היהודים. ארץ ישראל אף פעם לא הייתה הארץ הלאומית שלהם. 
6. ב-70 השנים האחרונות, יותר מ-80 מיליון ערבים היגרו לארצות אירופה ואמריקה. כדוגמא, העיר דטרויט בארה"ב, מאוכלסת כמעט כולה בערבים, ומספרם גבוה יותר מכל הערבים בארץ ישראל. בצרפת גרים כיום יותר מ-20 מיליון ערבים. ולמרות זאת, בשום מקום המהגרים הערבים לא דורשים הגדרה לאומית למדינה ערבית חדשה. להיפך, הם שמחים להזדמנות להיהפך לאירופיים ואמריקאים. מדוע רק אצלנו הם מוכנים להרוג ולהיהרג עבור מדינה ערבית חדשה, קטנה וחסרת אמצעים, שכל תפקידה יהיה רק כדי לשמש כראש חץ, של מלחמת הערבים ביהודים? 
7. במקומות רבים בעולם נפתרו בעיות על ידי חילוף אוכלוסין! מדוע אצלנו האופציה הזאת איננה קיימת? 
8. על כדור הארץ, יש מקום למאות עמים, גזעים ודתות שונות. מדוע לעם היהודי שתרם הכי הרבה להתפתחות העולם, לא מאפשרים לחיות בשלום, בארץ שלו מאז אלפי שנה? מדוע אנו העם היחידי כיום, המאוים בהשמדה גרעינית טוטאלית, ח"ו, ממדינה רחוקה, שאין לנו איתם סכסוכי גבול משותף או כל סכסוך אחר? 
9. כיצד העולם הנאור מסוגל לעבור בשתיקה על עוול אכזרי זה
כל הנ"ל הוא רק ה"שוט" בו ה' מאותת לנו לחזור בתשובה, הצריכה טבילה, ומתעוררת על ידה. לכן "חינוך מקוה לכל יהודי", הוא נושא קריטי החשוב ביותר לכל אחד מעמנו.
לחנך 10,000,000 אחים למקוה, עולה מיליונים! כדי להיות יעיל ורציני, אנא השתדל לתרום ו/או להתרים כל שנה, לפחות סכום השווה להוצאות שנתיות של משפחה למקוה, כיום בין 250₪ - 500₪. (בחו״ל 250$-500$), כמו קרבן 2 השעירים ביום-כיפור, 1 לה' והשני לעזאזל, שחובתם להיות שווים גם במחיר ובזמן הקניה. כל תרומה תתקבל בתודה וברכה מרובה
המצב מחייב לתרום לעניין קריטי זה, לפחות פעם בחודש או פעם בשנה
אנא שלח לנו כתובת דואר ו/או מייל, כדי לקבל חומר מרומם ומשכנע, שתוכל להפיץ ולזכות במצווה גדולה ביותר. פעילות מקומית איננה פוטרת מתמיכת פעילות גלובאלית. אנא עזרו לנו להפיץ חומרי הסברת מקוה לכל יהודי.
"Survival MikvaTikva", Imanuel Ravad, MikvaTikva Israel, Shmaya Street 20, Bnei-Brak 5132703
USA: Imanuel Ravad, MikvaTikva, 1360-44 Street, Brooklyn, NY 11219
Email: ravad@mikvatikva.org

First published on 09/06/2016 on Jewish P.O.S.T. - the Jewish Voice for the People Of South Tottenham

No comments: