Wednesday, November 16

Jewish Survival - Part XIV

פתרון לחוסר חינוך ופיקוח תורני!
ט"ו מנחם-אב תשע"ו  (19.8.016)
חינוך יהודי מקביל ל-4 זמני שמירת מצת מצווה פסח מהיחמצות! שלב א' שמירה מזמן קצירה, ב' מזמן תחינה, ג' והזמן הקריטי הוא:  "מהתחלת ה"לישה" ועד גמר אפייה" שהוא סוף שלב ד'! כי טבע הבצק להחמיץ. הוא גם גמיש ומשנה את צורתו בהתאם ללחץ הסביבה. גמר האפייה מפסיקה את תהליך ההיחמצות, והקרום שנוצר לבצק מחום האפייה אינו מאפשר לו לשנות את צורתו בהתאם ללחץ הסביבתי. – מקביל לכך, חינוך יהודי מתחיל מינקות, שלב ב' בית ספר בפיקוח תורני מגיל 5 עד 20, (אבות ה:כד). שלב ג' והזמן הקריטי בחינוך תורני, הוא: "מהבגרות הפיזית עד הבגרות הנפשית"! מגיל 13 שבו הנער המתבגר מתחיל לחשוב באופן אקטיבי, אבל עדיין הוא כמו קוף המעתיק את כל מה שהוא רואה, וגמיש כמו בצק ועלול לשנות את השקפת חייו לפי השפעת הסביבה החברתית בו הוא חי, עד גיל ה-20 שמאז דעת האדם מתייצבת והןא נשאר עם החינוך שהשקיעו בו ב-15 השנים האחרונות, (שאין פחות מבן 20 נמנה בכלל אנשים. רש"י שמות ל:י"ד).
לכן, חינוך בפיקוח תורני שנפסק לפני גיל ה-20, מכניס את הנער לסיכון אובדן ההשקעה החינוכית בו, כי כמו קוף הוא מעתיק וכמו בצק הוא מתאים את עצמו לסביבה! ואם הוא חי בסביבה חילונית, סיכון רב שהוא ייהפך לחילוני!  (מעובד מדברי הרב סולווייציק תשכ"ח).
השלטון בארץ, מאז המאה שנים אחרונות, הוא בידיים חילוניות. ידוע שיהודי ירא-שמים לא יצביע בעד מפלגה חילונית. לכן מערימים את כל המעצורים האפשריים לחינוך בפיקוח תורני לכל ילדי ישראל. (כדוגמת בעיית ילדי טהרן, יהדות תימן וצפון אפריקה שהיו כולם דתיים ורובם הפכו לחילונים, וכד'). לכן, למרות שכמעט כל העולים ארצה ב-100 שנים אחרונות, (חוץ מיהודי רוסיה), היו יהודים דתיים, הצליחו להפוך את ילדיהם לחילונים
בתפוצות הגולה, תוצאת חוסר חינוך ופיקוח תורני מביא לנישואי תערובת, אירופה 85%, שבדיה 95%, בולגריה 98% וקהילות שלימות נמחקות. ארה"ב 58%, ומספר היהודים שם ירד במיליון במשך 4 שנים אחרונות. כיצד להתמודד עם בעיות אלו?
כיום, לשומרי תורה אין כסף זמין לחינוך ופיקוח תורני לכל ילדי ישראל עד גיל ה-20! מלבד שמשרד החינוך הממשלתי לא מרשה זאת. ובבתי ספר חילוניים רבים מלמדים את תרבויות ודתות העמים, ולשיעורי יהדות ו"תורת אמת" לא תמיד מרשים כניסה או בכמות מספקת ורוב ילדי ישראל יודעים מעט מדאי על יהדותם.. ולמרות זאת חובתנו להביא חינוך תורני לכל יהודי, וביחוד לצעירים, לפחות בדרך   עקיפה! כמו אברהם אבינו, ששמר את התורה-כולה, למרות שהוריו/קהילתו חינכו אותו את ההפך מ"תורת אמת".!
אברהם, כמו אדם הראשון טבל במקוה, לקשר עם בורא עולם, גם בזמנים טובים, קשר זה, מספק את הדחף ללימוד תורה עצמי, כאשר אין חינוך תורה קהילתי. לכן, "חינוך מקוה לכל יהודי" התלוי רק בהוצאה מינימאלית והכסף הנדרש זמין, הוא נושא קריטי לכל אחד מעמנו!
זכור עמלק"! שהרג במדבר רק גברים שלא טבלו, ולכן ענני הכבוד הפליטו אותם חוץ למחנה, לחרבות עמלק! (פרקי דרבי אליעזר מ"ד).
בימינו, לגברים, אין חובת טבילה במקוה מהתורה! אבל יש חיוב! גם כתריס נגד התבוללות ונשואי תערובת. כי אחרי טבילת מקוה, שהיא מעין פגישת התבודדות פרטית - "לעמוד לבד עם בורא עולם", גם כדי לבקש ולהתחנן על בעיותינו היומיות אפילו בזמנים טובים, שלאחר זאת, כל אדם חושב, מתפלל, חי אחרת ומתעלה מחיי טהרה לחיי קדושה שאז אין בעיות של התבוללות ונישואי תערובת.
לגברים, מקוה איננו נושא רגיש ונוח לשיחה. וכאשר גברים טובלים, כל חייבי טבילה מהתורה בוודאי טובלים, וכל חיי הקהילה מקבלים אופי רציני יותר. לכן חשוב ביותר לכל קהילה לבנות גם מקוה גברים, עדיף במרתף או חצר בית הכנסת, כדי לאפשר עליה ישירה מטבילה ללהט התפילה ססית הכנסת, מבלי הצורך לעבור דרך מראות הרחוב המסיחות את הדעת.
ראה מאמר: אם אין לך בעיות זה לא בשבילך! בשפע אור חשמל, מה מוסיף נר שבת קודש, טבילת מקוה מדוע?
חומר נוסף ותרומות: הרב עמנואל ראב"ד, רח' שמעי'ה 20, בני ברק 5132703 ravad@mikvatikva.org

התמודדות עם מלחמת התרבות בארץ וחוסר חינוך יהודי מתאים ומספיק בארץ ובגולה!



First published on 02/09/2016 on Jewish P.O.S.T. - the Jewish Voice for the People Of South Tottenham

No comments: