Tuesday, December 12

"מ-נר-ה, נר-מה?"

"מ-נר-ה, נר-מה?" הדלקת נרות חנוכה:
הצהרת אמונים לחיי קדושה וטהרה!
אישית שנתית ובפרהסיה, (בחלון – בתנאי שיש מי שרואה): לאפשר לקהילה לבחון כל אחד אם אינו מתבולל. כדי להתמודד נגד ההתייוונות שבכל דור.
מאבק החשמונאים היה: מלחמה בהתייוונות ובמתייוונים!
מאת עמנואל ראב"ד
נס פך השמן נצרך, כדי ללמדנו שניצחון המלחמה לא היה בגלל "כוחי ועוצם ידי"! אלא עזרת ה' לנחישות כהנים, קדושים וטהורים להגן על קדושת וטהרת עם ישראל.
מדוע חכמינו חייבו כל יהודי להדליק נרות חנוכה עד סוף כל הדורות, למרות שהמנורה הטהורה דלקה בבית המקדש עוד 233 שנה? כיצד נר חנוכה מהווה רפואה לשמד הרוחני שתכננו היוונים על ידי: סגירת המקוואות, ולהשכיחנו תורה וקיום המצוות??
חכמינו ראו, שהניצחון בשדה הקרב לא פתר את בעיית ההתיוונות, ההתבוללות הרוחנית, נישואי תערובת ותוצאותיהם, שסכנתם תימשך עד סוף כל הדורות. לכן, הם חייבו כל יהודי, בכל מקום וזמן: "טהרו והדליקו... בקודשך" - נרות חנוכה כדי לזכור כל השנה, את חשיבות הקדושה והטהרה כתריס הגנה מהתבוללות ושמד רוחני על ידי נישואי תערובת.
כיצד קדושה וטהרה מהווים תריס נגד שמד רוחני? ה', מביא בעיות לכל אדם, כי בלי בעיות לא חוזרים בתשובה, (תהילים צ:ג). בטבילה, בחוסר אויר לנשימה, בבדידות מוחלטת, אנו נמצאים בשער שבין החיים והמוות שאז באופן אינסטינקטיבי כל אדם מתקשר אל ה' זוכר את בעיותיו וזועק במחשבתו: "אנא ה' הושיע נא"! "עומד לבד עם בורא עולם" שוטח לפניו את בעיותיו היומיות ומבקש את עזרתו. אך כל טובל מבין שכדי שבקשותיו יתמלאו, עליו להקדים ולמלא ביתר עוז את דרישות הבורא מאתו שהם: לימוד תורה ושמירת המצוות. וכך אנו נכנסים לדרך התשובה, ועולים מהטבילה בשמחה של תקוה לדף חדש בחיינו, ושימלא ה' את משאלות לבנו לטובה. אחרי הטבילה כל אדם חושב אחרת, מתפלל אחרת וחי אחרת. וכאשר גברים טובלים לא מצינו שחייבות טבילה מהתורה לא תטבולנה וכל חיי הקהילה מקבלים אופי רציני יותר. לכן הטבילה היא הדרך היעילה ביותר לקשר את האדם עם הבורא גם בזמנים טובים, המביאה לאמונה, ללימוד תורה ושמירת המצוות שהם תריס נגד שמד רוחני, נישואי תערובת, פורעניות ורוחות רעות. לכן חשוב ביותר לכל קהילה לבנות גם מקוואות גברים למרות שבימינו לגברים אין חיוב טבילה מהתורה.
נר חנוכה, כדי לזכור כל השנה: "טהרו והדליקו"! "נר ה' נשמת אדם" – [בניגוד ללהבה השורפת הכל מיד], נר מתוכנת לדליקה אטית, והוא מסמל "שליטה עצמית"! האדם, היצור היחידי המסוגל וחייב בשליטה עצמית, לכן אם זכה, נשמתו משמשת כ"נר ה'". המוליך ל"נר מצוה" והמביאה ל"תורה אור"! לכן, הטהרה - "מקוה-תקוה", מביאה לקדושה, ישועה וגאולה קרובה, במהרה בימנו, אמן!! כן יהי רצון! (ראה מאמר: מדוע נר שבת קודש גם בשפע אור חשמל?).
בגלל הבעיות, כל אדם מתפלל, גם אם מחוץ לבית הכנסת ובמלים שלו. חובתנו לפרסם את דברי הנביא ישעיהו, (א:טו,טז): קבלת תפילת-בקשותינו ברחמים וברצון, מתחזקת על ידי: טבילת מקוה לחזרה בתשובה!! [בפרט לפני התפילה].
המלה "נר", מופיעה 44 פעמים בתנ"ך, כמספר נרות חנוכה עם השמש. המלה "מנורה", 24 מתוך 27 פעמים, כתובה בתורה, בלי האות וו: "מנרה". ללמדנו: "מ-נר-ה" - "נר מה"? המנורה הטהורה דלקה במקדש מערב עד בוקר, גם בזמן שאף אדם לא היה במקדש ליהנות מאורה. ומפורסמת מימרת התלמוד: "וכי [בורא-עולם] לאורה הוא צריך"? (שבת כב:) וברור מהאמור שהדלקת המנורה היא מעל ומעבר לצורך באור הגשמי, והיא קשורה לאור הרוחני ואור השכינה, של "נר ה' נשמת אדם". ולכן כל אדם חייב לשאול את עצמו כל יום: "מנרה" - "נר - מה"? איך ה"נר" של נשמתי משיג את המטרה העילאית לשמש כ"נר ה' - נשמת אדם"?
הישועה קרובה יותר כאשר כל עם ישראל שומר תורה ומצוות, (סנהדרין צד), לכן, לטובתך:
נא לפרסם ו/או לתמוך בהעברת המסר לכל יהודי! חומר נוסף, מרומם ומחזק: עמנואל ראב"ד, שמעי'ה 20 בני ברק 5132703  ravad@mikvatikva.org, 
תרומות והקדשות תתקבלנה בתודה וברכה.© כ"ג כסלו תשע"ח. (11/12/017)

No comments: