Sunday, December 10

המהפך שלי! החיים שאחרי הגילוי - ראיון גלוי לב

נתנאל, בוא נתחיל מבראשית. למה הגעת לסדנת הגילוי?
"לפני שהגעתי לסדנה, דשדשתי במקום, מכל הבחינות. אכן עבדתי וקיבלתי משכורת, וניהלתי חיים שגרתיים, אבל ידעתי בתוכי שאני מסוגל להרבה הרבה יותר. באיזשהו מקום, הרגשתי ממש תקוע.
"ידעתי שבמקום עבודתי מגיע לי יותר, אבל לא העזתי לבקש העלאה. רציתי לנצל את הזמן שלי כראוי, אבל לא הגעתי לזה. רציתי להתקדם בחיים ולמצוא את התחום שמתאים לי, ולא ידעתי מה הוא. רציתי לעשות עבודות פרטיות לאנשים, אבל לא העזתי להציע את עצמי, וגם כשהציעו לי וכבר עשיתי את העבודה, לא העזתי לבקש את מה שמגיע לי ביושר. רציתי לדבר בפני קהל, ופשוט רעדתי מפחד. רציתי בכלל לעשות שינוי אמיתי בחיים שלי, ולא הבנתי למה אני לא מצליח לעשות את זה.
"חבר טוב שהשתתף בסדנת הגילוי הפנה אותי להגיע לשם, ושם התגלה בפניי עולם חדש".
מה חידשה לך סדנת הגילוי?
"הגעתי לסדנה, וכבר בשלב ההיכרות נהיה לי טוב... פתאום הבנתי שהרבה מאד אנשים מתמודדים עם החסמים והתפיסות שיש לי, ובעצם זה מאד נורמלי, וצריך רק למצוא את הדרך הנכונה להתמודד מולם.
"בסדנה הבנתי והרגשתי שאני יכול לשנות הכל בחיי! כי הכל תלוי בצורת החשיבה שלי ואיך שאני רואה את המציאות. לראשונה הרגשתי בביטחון מלא, שאני יכול לעשות כל דבר אחרת, ברגע שרק אסתכל על זה בצורה שונה, נכונה ומדויקת יותר.
"הבנתי שאני יכול לשנות כל היבט והיבט בחיים שלי, הן בחיים האישיים והמשפחתיים שלי, והן בחיים הרוחניים שלי, הכל ניתן לשינוי, אם רק אבין איך דברים עובדים, ואיך עושים את זה נכון!"
אתה יכול לתת דוגמאות לשינויי תפיסה שעשית אצלך?
"תראה, כל אחד בסדנה מוציא תובנות שהוא צריך ועושה את השינויים שהוא זקוק להם. אני יכול לספר לך איזה תפיסות אני שיניתי...
"בעבר הרגשתי שאם אני מביא את הדעה ואת צורת העבודה האישית שלי, אני חריג ושונה, וזה גורם שיתייחסו אלי בצורה שונה. פתאום הבנתי שכל אחד יש לו אישיות שונה, ובכל אחד יש חשש של 'מה יגידו עלי', מה שאומר שאין לי באמת מה לפחד יותר מכל אחד אחר...
"למשל, בעבר פחדתי לדבר בפני קהל, בגלל שקיבלתי בעבר הערות על דרשה שאמרתי, ופתאום הבנתי שזכותי לחשוב אחרת, לומר דברים אחרים, וזה בסדר. זה שמישהו חושב אחרת ממני, זו זכותו המלאה, אבל זה לא מוריד כהוא זה מערכי.
"בסדנה הבנתי שהייתה לי תפיסה שגויה לגבי העבודה שלי. הערכתי אותה מאוד נמוך, הסתכלתי על עצמי כעל עובד פשוט שמגיע לו שכר מינימום, ואז כששיניתי תפיסה לגבי הכסף, הבנתי שאני מביא למעביד שלי, ולאנשים שמשתמשים בשירותיי ערך, וזה לא קשור למי אני ומה אני. זה קשור לתועלת שאני מביא להם, והתועלת הזו שווה כסף, וזה הכי בסדר לקבל את מה שמגיע לי.
"הבנתי גם שדווקא אם אבקש מהמעביד שלי את המשכורת הראויה לי, הוא עצמו ירוויח מכך! הוא יקבל עובד מסור יותר ואחראי יותר.
"בכלל, כל ההתייחסות שלי לכסף הייתה מאד לא נכונה. הסתכלתי על זה כאילו הכל תלוי בכסף, גם הרוחניות וגם הגשמיות שלי, ודווקא החשיבה "החיובית" כביכול, היא זאת שחסמה אותי, וכשהבנתי איך כסף באמת עובד, ושכסף זה בסך הכל ביטוי לערך שאני מספק, אני מתייחס אליו בצורה מאוד עניינית, ואני מבקש אותו בצורה אחרת לגמרי, בריאה ועניינית.
"אבל ללא ספק, האסימון הגדול ביותר שנפל לי במהלך הסדנה, היתה התובנה הגדולה כמה יש לי אחריות אישית על החיים שלי.
"פתאום קלטתי כמה עד היום זרקתי אחריות על אנשים שסביבי, בלי לשים לב, מה שבעצם גרם לי לא לפעול ולא להתקדם, כי הרי המצב שלי לא תלוי בי אלא באחרים... הבנתי שאני לא יכול להאשים את 'המציאות', ושאינני יכול גם להאשים את הרבש"ע במצבי, ולהיפך, אני מבחינתי מחויב לעשות ככל שביכולתי את ההשתדלות הנכונה, ולא להשתמש בשום תירוץ כדי לברוח מאחריות. הבנתי שאני יכול להגיע לכל יעד שאציב לעצמי, בסיעתא דשמיא, ומה שאני לא יכול להשפיע ברמה המעשית – אני יכול להתפלל על זה, בקיצור, הכל באחריות שלי.
"ומהרגע שהתובנה הזו חדרה לתוכי, התחלתי לקחת אחריות על כל התחומים בחיי. לקחתי אחריות על ההתנהלות הכספית שלי, ואני יודע כל שקל לאן הוא הולך. לקחתי אחריות על הזמן שלי והוצאתי את המחשב מהבית כדי שלא יגזול ממני זמן יקר שיכול לשמש להתפתחות רוחנית, אישית ומקצועית. לקחתי אחריות על רמת ההכנסה שלי, ואני כבר עומד רגע לפני ההגעה ליעד שהצבתי לעצמי בסדנה (יעד של הכפלת ההכנסה שלי!)"
דיברת בתחילת הראיון על הרצון שהיה לך למצוא את התחום שמתאים לך, שלא ידעת מה הוא. איך במסגרת הסדנה, שהיא יותר כללית וקבוצתית, מצאת את המענה לכך, אם מצאת...?
"גם כאן יצאתי עם תובנות דרמטיות שממש עשו לי סדר בראש. בעבר מאוד לא היה ברור לי מה קורה איתי. לא הבנתי מה אני כן אוהב ומה לא. מצד אחד התחברתי מאוד לדברים שעשיתי בעבודתי, ומצד שני היו דברים שמאוד תסכלו אותי, ולא ידעתי להגדיר האם אני אוהב את העבודה שלי או לא....
"המבדק הממוחשב 'זילבר-טסט' שעושים כחלק מהסדנה, עשה לי סדר ברור, לראשונה בחיי, והגדיר לי במדויק מה טוב לי ומתאים לי, ומה לא. הוא גילה לי שיש לי סיפוק גדול מיצירה של דברים חדשים, מהתמודדות עם אתגרים, מלתת שירות לאנשים, אך אני לא מתאים לעשות דברים חד-גוניים, שמשעממים אותי. פתאום כבר הבנתי כל כך ברור במה אני צריך להתמקד עכשיו בלימודים המקצועיים שלי כדי להתקדם.
"'הגילוי' הוא ההגדרה המדויקת ביותר שמישהו היה יכול לתת לסדנה הזו... חייתי את החיים שלי, אך הם היו כל כך נסתרים מפניי. הם היו לא ברורים לי, וכתוצאה מכך נוצרו לי הרבה תקיעויות.
"פתאום, כשדברים התגלו לי, הכל הפך לי לברור כל כך. היום אני מבין במה אני טוב, מה מתאים לי, איפה בדיוק הקשיים שלי, ומה בדיוק אני צריך לעשות כדי להפוך את החיים שלי לטובים עוד יותר.
"היה כל כך מדהים לראות איך בסדנה של שלושה ימים בלבד, אנשים גילו את עצמם מחדש, פרצו דרכים חדשות ומדהימות, ויצאו לחולל שינויים כל כך גדולים בחיים שלהם.
"הברכה הטובה ביותר שאני יכול היום לתת לחברים שלי, זה איחול מקרב לב שיגיעו לסדנת הגילוי... משם אין מצב שהם לא יעלו על הדרך הנכונה...
"ואם מישהו רוצה לשמוע ממני אישית פרטים נוספים, הוא יכול להתקשר אלי לטל' 052-7659702. אם אינני זמין לשיחה, השאר הודעה בתא-קולי ואשתדל בעז"ה לחזור לכל מי שיתקשר אלי"

No comments: