Wednesday, December 21

הגפן - עדכון מבחור עם תושיה

שלום לכם חברים יקרים, כבר הרבה זמן אני מתלבט אם לכתוב את מה שאני רוצה לכתוב אבל לבסוף החלטתי שהגיע הזמן שנכתוב ונעיר לחברים משהו טוב. כידוע שבציבור החרדי ובפרט בציבור החסידי במיוחד יש מאות בחורים שמעל גיל 23- ועד למעלה מגיל ה40, כידוע מנהג העולם ששידוכים נעשים על ידי שדכנים ברוב הפעמים, אבל אני פונה אלייכם חברים יקרים אני בטוח שלכולכם יש חברים טובים בלב ונפש שמחכים לזיווג שלהם ומתפללים ומיחלים כבר לזכות להקים בית נאמן בישראל, נכון שחלקכם כבר נשואים באושר, אבל כאן אני פונה אלייכם שתחשבו על החברים הרווקים שיש לכם, תחשבו על רעיון אולי דרך משפחה שאולי מכירים בחורה טובה שתתאים לחבר שלכם נכון שאתם לא שדכנים אבל אולי למעלה רשום שאתם תהיו השליחים הטובים לחברים שלכם, אף פעם אי אפשר לדעת מהיכן זה יבוא השידוך של החבר, וכמו שמסופר על אחד הצדיקים שכל מי שהיה מציע לו שידוך לבנו היה נותן לו מטבע אפילו שזה לא יצא מזה כלום, שאלו חסידיו למה אתה נותן לכל אחד מאלו שהציע לילדיך שידוך מטבע, הוא ענה להם כי הוא מקדם את השידוך האמיתי, וכמו שכתוב ואהבת לרעיך כמוך. אז חברים תחשבו על החברים שלכם ואולי תהיה לכם הזכות שדרככם חברכם יזכה להקים בית נאמן בישראל, ואולי גם תקבלו דמי שדכנות, אל תאמרו אנחנו לא שדכנים, כדי לעזור לחברים לא צריך להיות שדכנים כדי לנסות ולעשות השתדלות

זה דבר שכואב לראות בחורים  טובים חברמנים שיושבים ולא מתארסים, ואולי אם היו מתארסים היו יכולים להיות מאושרים, אבל המזל שלהם לא שיחק להם שיתארסו בישיבה והתבגרו ויצאו לעבוד, אבל אין מי שיעזור להם כי ההורים כבר התבגרו וזה לא בכוחות שלהם להתקשר ולרדוף אחרי שדכנים יום יום. אז כבר הרבה זמן שרציתי לכתוב על זה אבל השבוע החלטתי שזהו הגיע הזמן לעורר את זה שכל אחד ואחד יכול להיות שדכן ולארס את אחד מהחברים או אפילו לנסות לעזור בזה, אני בטוח אם הרבה מהאברכים הנשואים היו חושבים גם על החברים  הלא נשואים אולי היינו זוכים להקמת עוד בתים בישראל. אבל יש אנשים שאומרים אנחנו לא שדכנים מה לנו להתעסק בזה אז פה אני כתבתי אולי בשמים רשום שאתה כן צריך לחשוב על זה ואולי לעזור לחברים.

ידידי היקר,

יש לי את הפרטים שלך משנת תשנ"ט (או קרוב לזמן הנקוב) מאת אבי ז"ל מוה"ר דוד בעק (שארף) אחי דודך-דודי הרה"ח ר' יששכר דוב ראוכווערקער (בעק) שליט"א.  הגם שעבדתי עבורך כמה פעמים בעבר הרחוק, הרי אמרו חז"ל בפרשתנו (וישב) חזקה על המת שישתכח מן הלב, והרי מי שאינו נשוי חשוב כמת (וכמו שאמרתי בעוניי: או חברותא - או שתשב עם חברותא ליד הגמרא, או מיתותא - או תתקשר בקשרי שדוכין עם גברת (באנגלית קוראים לבריה זו "מיתות - MRS).

העצה לזה היא כמו שהדגשת: להעיר, להשתדל ןלחזור ולהזכיר את השדכנים בלי הרף, במינון סביל - לא לטרטר...

אם יש לך חבר\ים שעובדים בפיתוח אז אולי תקשר בינינו מפני שיש לי רעיונות איך לייעל ולשפר את הסיכויים לבחורים מבוגרים שיעזרו לעצמם על ידי שיעזרו לאלה שמנסים לעזור להם: השדכנים העובדים (כמעט) סביב לשעון כדי למצוא מזור לחולי הנקרא "אלטע בחור".  פשוט צריך להמציא כלי עבודה לעידן הדיגיטלי שישמש את צורך השעה.

אודה ולא אבוש, כשבניי הגיעו לגיל העשרים כמעט ולא עבר יום שדברתי עם אחד מעשרות השדכנים שהיו על הרשימה שלי, רק כדי להחזיק את שמם של בנינו לפני האף שלהם...

חוץ מזה ישנו ספר עתיק יומין מלפני כשלשת אלפים שנה הנקרא תהלים, תהלות או תפלות דוד בן ישי - תלוי באיזה מקור.  ידעתי ידעתי שהנך מודע לעצה זו אבל חייבים להשכים ולהעריב עם ספר זה כדי למצוא חן בעיני א-לקים ואדם.

ידידך המאחל ומצפה לראותך ביום שמחת לבך בקרוב, ממ"ש*

ר"ת: מאת מנשה שארף

No comments: