Tuesday, December 13

הלכות תפלין

Date: 21/08/2015
Subject: הלכות תפלין
אמע"כ הנהלת הלכה יומית דחסידי בעלזא שיחיו

בדבר: הלכות תפלין

הנה עומדים אנו באמצע לימוד הלכות תפלין ומן הראוי שכל התלמידים - קרי: חסידי בעלזא - בכל מקום שהם ישננו הלכות אלו כראוי כדי שיוכלו לקים מצות תפלין זה בדחילו ורחימו.

כחלק מלמוד ההלכה אולי זה הזמן לעורר על דרכי החסידות הקשורים למצוה זו, ואחת מהן היא שאברך חסיד וירא שמים הולך לשטיבל עם הטו"ת תחת שחיו, כדרך רבותנו מאורנו מדור דור.
הלא ידוע ומפורסם איך שכ"ק מרן מוהרי"ד זצללה"ה יגע ופעל בענין זה אף בסוף ימיו כשחולשתו גברה והגבאי הוצרך לשאת את שקית הטו"ת שלו עד לפתח בהמ"ד אולם כשהגיע לדלת לקח אותה מידי הגבאי ובעצמו טרח לשאתו עד למקומו שבמזרח.

להחזיר העטרה (עם הטלית והתפלין) ליושנה)...
אקוה שאיכשהו תצליחו להזכיר את אנ"ש ובתוכם אברכים, בעלי בתים וכל אחד אשר בשם 'חסיד בעלזא' ייקרא, שהטו"ת משמש גם כשמירה בבית כל אחד ואחד ולכן מן הראוי שיקחו אותם הביתה.

בזכות השתדלותכם יעזור השי"ת שלא יישמע עוד צרה וצוקה, שוד ושבר, יגון ואנחה בתוך קהלינו בפרט ובכלל ישראל כלו, כשכלם ישכילו להוליך את כלי מלחמתם (אשר לקחתי מיד האמורי) לביתם כמימים ימימה.

ואבקש סליחה מכל אלה שאין באפשרותם לקים נוהג זה מפאת סיבות שונות ומשונות, יתן השי"ת שלא יאונה להם ולרכושם כל מכשול, אשר כידוע כל שקית עם טו"ת עולה לסך אלפיים דולר ויותר ומי ערב להם שלא יקרה כלום בעוזבם אותם בבהמ"ד יום אחר יום, שנה אחר שנה וד"ל.

החותם בכל חותמי ברכה, לכתיבה וחתימה טובה

מנשה

No comments: