Monday, December 19

חנוכת אגף המזון הענק "אהל אסתר" של אהבת חסד

שמחה והתרגשות רבה בחנוכת אגף המזון הענק "אהל אסתר" של אהבת חסד בבני ברק
נערכה בשילוב חגיגת שבע ברכות מרגשת לבן משפחת שארף, נכד מרת אסתר שארף ע"ה שעל שמה ולזכרה הוקם המחסן החדש בנדבת לבם של יוצ"ח שיחי'
בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום חמישי בשבוע שעבר נראו בלב בני ברק קבוצה גדולה של חסידים ואנשי מעשה, כאשר ביניהם מספר משתתפים הלבושים בבגדי שבת. המחזה הסוריאליסטי הזה פתח את המעמד המרגש של חנוכת הבית לאגף המזון החדש, המחסן הענק של 'אהבת חסד' הניצב לתפארת בלב העיר בני ברק ומשמש כמוקד המרכזי והארצי לפעילות חלוקת המזון של אהבת חסד, הכוללת אגף מוצרי מזון יבשים, פירות וירקות, עופות וקפואים.
לובשי בגדי השבת היו חתן ושושביניו, בני משפחת שארף שיחי', שעל שם אמם ע"ה הוקם האגף החדש, וחנוכת הבית השתלב לתפארת יחד עם שמחת השבע ברכות של הבית החדש שזה עתה הוקם בישראל לתפארת המשפחה.
מתחם המזון הגדול בבני ברק
האגף שמשתרע על שטח ענק מצויד בחדרי קירור ענקיים וחדשניים המאחסנים כבר כמויות מזון ענקיות, והוא מאובזר במיטב הכלים הטכנולוגיים המתקדמים כדי לאפשר את פעילות האגף הענק במהירות וללא תקלות ועיכובים.
מאגף זה יוצאים מדי שבוע מאות מאות משלוחי מזון הכוללים מוצרים איכותיים מטובי חברות המזון בישראל, עבור משפחות נזקקות הזקוקות לסיוע חיוני זה כאוויר לנשימה, אוכל נפש ממש, שבלעדיו הרעב יהיה נוכח בבית.
כאמור, האגף החדש הוקם בנדבת לבם הגדול של צאצאי האשה החשובה מרת אסתר ע"ה ב"ר ישעי' ז"ל, רעייתו של יבלחט"א הרה"ח ר' דוד בעק (שארף) שליט"א מאנטווערפן, אשר בחייה היתה ידועה כבעלת צדקה וגומלת חסדים עם משפחות נזקקות בסתר ובדרך כבוד, ושימשה אוזן קשבת לשבורי לבב, מעבר למלאכת הקודש אליה התמסרה במשך כל חייה בחינוך בנות ישראל לחיי תורה ומצוות אשר על ידי כך סייעה בהקמת מאות בתים נאמנים בישראל.
זֵכר לחסד בדרך כבוד
פתיחתו של אגף המזון הגדול של 'אהבת חסד' על שמה ולעילוי נשמתה, היא ללא ספק המשך ישיר ומתבקש למעשיה הטובים בחיים חיותה, אשר אף הם התבצעו בשקט גמור, בלי זרקורים וללא טיפת רעש, וכעת מעשי החסד המופלאים ימשיכו להתבצע כאשר היתה באמנה איתה, ללא שינוי, בדרך המכובדת ביותר, על ידי יוצ"ח שיחי' המעמידים יד ושם שתנציח את זכרה הטוב לעולמי עד, עד ביאת הגואל.
מעמד חנוכת הבית נפתח בקביעת מזוזות במתחם מחסן המזון החדש "אהל אסתר" בבני ברק ע"י אבי המשפחה הרה"ח ר' דוד בעק-שארף שליט"א, שקבע את המזוזה בכניסה הראשית כאשר מסביבו ניצבים בהתרגשות כל בני משפחתו שיחי'.
לאחר קביעת המזוזות התקיים סיור ממושך בכל האגפים בהנחייתם של מנהלי האגף ומנהלי אהבת חסד ובהשתתפותם של בני משפחת שארף המורחבת שהתרגשו להיווכח בהיקפי החסד העצומים הנעשים ע"י אהבת חסד בשקט ובסתר, הרחק מעין רואים. במהלך הסיור אף הוקרנה מצגת מרגשת הסוקרת את פעילותה הנרחבת של אגף המזון בכל ימות השנה ובימי החגים.
שמחה כפולה ומכופלת
משם המשיכה הפמליה לאולמי עטרת מרים, שם התקיימה סעודת המצוה לכבוד חנוכת בית 'אהל אסתר' בשילוב סעודת שבע ברכות לנכד המנוחה ע"ה, שיבלחט"א החתן ר' ישעי' שארף שיחי' בן הרה"ח ר' אהרן שליט"א מאנטווערפן, בהשתתפות בני המשפחה המורחבת ובהשתתפותם של עשרות גבאי ומתנדבי אהבת חסד מכל רחבי הארץ בראשות הגה"צ שרי התורה והחסד, רבני הקופה שליט"א.
את הסעודה הנחה בטוב טעם הרה"ח ר' יוסף מאיר הורוביץ שליט"א, מראשי אהבת חסד. במהלך הסעודה נשאו דברים נרגשים בן המשפחה ודוד החתן הרה"ח ר' מנשה שארף שליט"א שהביע את התרגשותה העמוקה של המשפחה שזכתה לעשות דבר עצום כזה לעילוי נשמת אם המשפחה ע"ה.
במהלך השבע-ברכות הגיעו לכבד את המעמד האדמו"רים מטשרנוביל, סטריקוב, ולעלוב שליט"א, וכן הגאונים הצדיקים רבי חיים צבי שפירא, רבי חיים פסח הורוביץ, רבי יעקב אליעזר דירנפלד, רבי אברהם דירנפלד, רבי אהרן דירנפלד, ורבי יוסף דירנפלד שליט"א.
בעל המנגן ר' מנדל יאקאב הפליא בחרוזיו לכבוד השמחה הכפולה, שמחת חנוכת הבית ושמחת הקמת הבית החדש, ושימח את לב המשתתפיו בנועם אמרותיו המרגשים.
הגה"צ רבי אברהם דירנפלד שליט"א העלה על נס את פעולותיה הגדולות של המנוחה ע"ה ועמד על הפלא איך מעשי החסד של בני המשפחה שיחי' מתמזגים יחד עם חנוכת בית "אהל אסתר" ועם שמחת שבע ברכות לנכד המשפחה שגדל כל ימיו בבית מלא חסד.
השמחה עברה על גדותיה כשהגה"צ ר' אלימלך בידרמן שליט"א נטל את רשות הדיבור והנגינה והרים את כל הנאספים טפח מעל גבי הקרקע, כשבין ריקוד לריקוד הוא מתבל את המעמד בדברי תורה וחסידות, דברי חיזוק כמים קרים על נפש עייפה, בשילוב מילתא דבדיחותא לשמח את החתן והשושבינים.
קבוצה נבחרת של בעלי המנגנים מאברכי אנשי שלומנו הנעימה את המעמד ברון יחד שירות ותשבחות, וסחפו את כל משתתפי המעמד בניגונים מלאי רגש ובריקודי שמחה לכבודה של מצוה.
המעמד ננעל בשעות הקטנות של הלילה כאשר כל המשתתפים התפזרו תחת הרושם העז של ההיקף הענק של מעשי החסד המתבצעים על ידי קומץ גבאים ומתנדבים העושים מלאכת קודש מרשימה ואדירה בהעניקם סיוע חיוני למאות משפחות נזקקות וקשי יום, בצורה השקטה והמכובדת ביותר שאפשר.

First published on 18 June 2013

No comments: