Tuesday, July 25

הנסיעה מנמל תעופה יתרו (היטרו) לבית הגברים (מנור האוז) שליד סתם פורד היל (סטמפורדיל)





הנה קישור לאתר עם הסבר למערכת התחבורה התת-קרקעית בלונדון: הקליקו כאן
Inline images 1כשאתם יוצאים מהמכס (הנקודה האחרונה שמשייכת אתכם עם הנסיעה הבינלאומית) תחפשו את הסימן הסגלגל עם פס שכתוב עליו "UNDERGROUND":
הקו היחיד שמשרת את נמל התעופה היטרו זה הפיקדילי ליין: "PICADILLY LINE":
Inline images 2
העגלה עם המזוודות לא תעבור את השביל הצר המפריד בין אולם הנסיעות בשדה התעופה למסדרונות של הרכבת התחתית, לכן רצוי שיהיה לכם הכל מוכן לפני שמורידים מזוודות מהעגלות: כרטיס פלסטיק לפתוח שערי האנדרגרונד ומי ומי לוקח איזה מזוודה\ות.
כשאתם נכנסים למתחם של התחנה לרכבת התחתית ישנם דלתות חשמליות שנפתחות רק אם מנופפים כרטיס מפלסטיק על חיישן צהוב.  הכרטיס יכול להיות כרטיס אשראי (לא בטוח אם כל הכרטיסים מארץ ישראל עובדים על החיישנים האלה) או כרטיס "אויסטר" (להסבר מפורט, ראה לעיל בקישור).
הרכבת מגיעה כל כמה דקות אז לא להלחץ אם רואים רכבת בתחנה או בדרך אליה - יהיו עוד הרבה רכבות אחריהם.
ברכבת עצמה ישנה מקום מרווח לאכסן את הכבודה, נא לשים עין בכל תחנה מארבעים (!) התחנות שעוברים עד שמגיעים למנור האוז - התחנה האחרונה בדרך לסטמפורדיל - לשמור מגנבים.  אם שמים את החבילות מאונך, זה ימנע מגלגלי המזוודות להסיע אותם סביב הקרון, לא נעים אבל לפעמים שוכחים והמזוודות עושות סצנה די מגוחכת ואף אחד מהנוסעים האנגליים יניד עפעף: לא מתערב.
מעל המושבים ישנה מסך צר שמודיע את התחנות וגם יש הודעה קולית שמודיע לפני כל תחנה - להתחיל להאזין יותר בריכוז אחרי תחנת קינג קרוס "KING CROSS" כדי להיות מוכנים לעזוב את הרכבת עם כל הכבודה. 

במנור האוז ישנם מדרגות נעות וכשמגיעים למעלה תלכו ישר ליציאה ממול לאוטובוס מספר 253 או 254 במרחק של כ-עשרים מטר מהיציאה. סליחה אבל את הדרך מהמדרגות הנעות על לאוטובוס צריך לעשות רגלי, גם לעלות שתי גרמי מדרגות...

האוטובוס מגיע כל כמה דקות אז לא להלחץ אם רואים אוטובוס בתחנה או בדרך אליה - יהיו עוד הרבה אוטובוסים אחריהם.
באוטובוס יש מקום מרווח לעגלות תנוקות ולנכים אבל מפאת השעה המאוחרת שהנכם אמורים להגיע תוכלו להשתמש במקום זה עבור כל הכבודה.  אם בכל זאת מגיע מישהו עם עגלה אז חייבים לתת לעגלה את המקום.
אחרי ארבע-חמש תחנות חייבים לרדת בתחנת סטמפורדיל סטיישון "STAMFORD HILL STATION" או בתחנת סטמפורדיל סטיישון "STAMFORD HILL" ומשם הדרך קצר לשכונות החרדיות הוותיקות.  לשכונות קלפטון וטוטנהם, רדו בתחנות הבאות, תלוי לאיזה רחוב הנכם רוצים להגיע.

נסיעה נעימה ודרך צלחה

No comments: