Friday, July 22

מצעד הדאבה - Pride Parade

התמודדות עם מלחמת התרבות בארץ וחוסר חינוך יהודי מתאים ומספיק בארץ ובגולה!
השלטון בארץ, במאה שנים אחרונות, היה ועדיין נמצא בידיים חילוניות. הם יודעים שיהודי ירא-שמים לא יצביע בעד מפלגה חילונית. ומכיוון שהמשך שליטתם חשוב להם יותר מהישרדות יהודית, לכן הם מערימים את כל המעצורים האפשריים לחינוך ופיקוח תורני לכל ילדי ישראל.
ולכן, למרות שרובם הגדול מהעולים ארצה ב-100 שנים אחרונות, (חוץ מיהודי רוסיה), היו דתיים, השלטון הצליח להפוך את ילדיהם לחילונים! נישואי תערובת מתרבים בגלל חוסר חינוך תורני! אירופה 85%, ארה"ב 58%, ומספר היהודים שם ירד בזמן קצר מ-7 ל-3.5 מיליון.

כיצד להתמודד עם בעיות אלו?
חינוך יהודי מקביל ל-4 זמני שמירת מצות מצווה! הזמן הקריטי, מ"לישה" כי הבצק מחמיץ. הוא גם  גמיש ומשנה את צורתו בהתאם ללחץ הסביבה עד גמר אפייה", שמפסיקה את תהליך ההיחמצות, והקרום שנוצר לבצק אינו מאפשר לו יותר לשנות את צורתו בהתאם ללחץ הסביבתי – הזמן הקריטי בחינוך תורני, הוא מהבגרות הפיזית של גיל 13, שהנער מתחיל לחשוב באופן אקטיבי, אבל עדיין הוא כמו קוף המעתיק את כל מה שהוא רואה, וגמיש כמו בצק ועלול לשנות את השקפת חייו לפי הלחץ החברתי בו הוא חי,  עד הבגרות הנפשית, של גיל ה-20! שמאז האדם מתיצב ונשאר עם החינוך שהשקיעו בו ב-15 השנים האחרונות
לכן, חינוך ופיקוח תורני שנפסקו לפני גיל ה-20, מכניסים את הנער לסיכון אובדן ההשקעה החינוכית בו, כי כמו קוף הוא מעתיק וכמו בצק הוא מתאים את עצמו לסביבה! ואם הוא חי בסביבה חילונית, הוא יהפך לחילוני!  (מעובד מהרב סולווייציק תשכ"ח).

"מבן 20 "ומעלה" "יוצא" צבא! (במדבר א:ג, ד:כג). מדוע יוצא? הרי הוא נכנס לצבא! אלא הנושא הוא היציאה ממוסד חינוך תורני, שאסור לצאת לפני גיל 20. אצל הלויים שמתחילים את שרותם בבית המקדש בגיל 25 או 30, כתוב "הבא לעבודה"! מה מוסיפה המילה "ומעלה"? כי רק ילד אחד מתוך 365 מתחיל את הלימודים, או מתגייס למלחמה ביום הולדת שלו. כל השאר כמה ימים או חודשים לפני או אחרי. לכן התורה מלמדת אותנו שמי שמוכרח לצאת ממוסד תורני אסור שיצא יום אחד לפני גיל 20.  
כיום, לעמנו אין כסף זמין לחינוך ופיקוח תורני לכל ילדינו עד גיל ה-20! ולמרות זאת חובתנו להביא חינוך תורני לכל יהודי, וביחוד לצעירים, לפחות בדרך עקיפה! כמו אברהם אבינו, ששמר את התורה-כולה, בלי שהוריו/קהילתו חינכו אותו!
אברהם, כמו אדם הראשון טבל במקוה, לקשר עם בורא עולם, גם בזמנים טובים, המספק את הדחף ללימוד תורה עצמי, כאשר אין חינוך תורה קהילתי. לכן, "חינוך מקוה לכל יהודי" הקשור רק בהוצאה מינימאלית ביותר, והכסף הנדרש זמיןן, לכן הוא נושא קריטי לכל אחד מעמנו!
זכור עמלק! שהרג במדבר רק גברים שלא טבלו, ולכן ענני הכבוד הפליטו אותם חוץ למחנה, לחרבות עמלק! (פרקי ד'רבי אליעזר מ"ד).

בימינו, לגברים, אין חובת טבילה במקוה! אבל יש חיוב! גם כתריס נגד התבוללות ונשואי תערובת. כי אחרי טבילת מקוה, כל אדם חושב, מתפלל וחי אחרת, ומתעלה מחיי טהרה לחיי קדושה.

ראה מאמר: אם אין לך בעיות זה לא בשבילך! בשפע אור חשמל, מה מוסיף נר שבת קודש? 
חומר נוסף ותרומות: עמנואל ראב"ד, רח' שמעי'ה 20, בני ברק 5132703 ravad@mikvatikva.org - ט"ו תמוז תשע"ו (21.7.016)

No comments: