Wednesday, May 25

One Liners

Snippets

Special "Sail & Return" offer

Special offers apply only to people who have money - remember this one!

Nowadays, instead of saying Beteyavon or Bon Appetit - just say: "Beteyabonappetit".

Unfortunately, nowadays it's IN to be OUT...

Kiruv: "Kiruv is not at all about having nutcases at your Shabbos table”

Before you hit the Forward Button, STOP and THINK: "will this joke be appreciated by all recipients?"
"You can tell whether a man is clever by his answers. You can tell whether a man is wise by his questions."
This saying is based on a  מאמר החכם - The saying of A Wise Man:
שאלת חכם, חצי תשובה – the question of a clever person is already half the answer
To which I added: תשובת השוטה, שתי שאלות – the answer of a fool generates two questions . . .

They have BDS - we have BSD!

Time iZmani - use it properly

You live to learn that life is only worth living if you learn.

Forwarded to me and loved it.
Behind every... There’s always:
Some truth behind “I’m just kidding”,
Some knowledge behind “I don’t know”,
Some emotion behind “I don’t care”,
and 
Some pain behind: “It’s okay”.

Life: *Relegate* the mundane to the bin... *Elevate* the regular and win... *Delegate* the impossible to HaShem!

For Parshas Toldos: "And his hand grabs hold of the his brother's ankle" Yaacov wanted to make sure that when he is born he is recognised as THE firstborn, regardless of who came out first.  Had he not grabbed hold of Esaw's ankle, he would not have a leg to stand on.

Beware of white snow and black ice


Evolution  = Evil Loshon = לשון הרע
Embryo = Em Breeoh = אם בריאה

Who said it first - מקור ראשון

Collection of sayings and their earliest source.
מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך, רבנו בחיי
You weren't waving, you were drowning, הבעש"ט, בספר ליקוטי יקרים

Experience is not free and the wrong experience is even more expensive...

שלמה שלמה שלמה שלמה
גרע רגע
כבש כשב
עניני גלות וגאולה
איכה ג פסוק נ"ו קולי שמעת אל תעלם אזנך לרוחתי לשועתי.
(קצת קשה הרי בכל מקום שמיעת ה' הוא כבר הישועה)
אפשר לפרש ע"פ פירוש הרד"ק בתהלים. ט סורו ממני כל פעלי און כי שמע ה' קול בכיי.
בחיותו מחליו אמר זה, או בחליו ומדבר על העתיד ברוח הקודש.
וכל אדם חולה המתפלל בזה המזמור יכול לומר זה, כי האל ישמע תפלתו אם יתפלל בלב נשבר ונדכה. עכ"ד
ואולי יש לדמות הפירוש פה בתוך מגילת האיכה העצובה וחורבן ישראל כי ישראל בגלות כמו חולים ומדוכאים (אבן עזרא תהלים ו)
ואומרים קולי שמעת. בגלותינו ומדבר על העתיד וכל המתפלל בגלות ואמר קולי שמעת. מובטח שלא יתעלם ה' לרוחתו ולשועתו.
לכן כתוב דייקא בתוך הקינה.

Being  precise is always nice, but being vague is like a plague.  כל הכותב דבר בשם כותבו, מביא גילה לעולם

Coffee isn't loved because it's great, it's great because it is loved.  Thank You for making mine great.
אל תפתח פה לשעון אין לך אדם - שאין לו שעה = שעון - מי שאין לו שעון איננו אדם בסדוק עבודת השם על פסוקי דזמרה מפרוש הדרת קדש שהמלים נותן לחם לרעבים מרמז על יוסף הוא המשביר ואפשר אולי להוסיף רמז שראשי תבות אלו עולים 110 כמנין שנותיו של יוסף הצדיק






יישר כחכם על הקונטרס הנפלא אברך. 
הרשיתי לעצמי לשלוח כמה הערות שעלו ברעיוני ואקוה שבתוכם תמצא דבר נכון אחד שיציל על הכל.. הבאתם מתוך ההקדמה נתקימה בו ברכת בחיר האבות בן פורת וגו'. אפשר להוסיף עפמ"ש רש"י על פרת בפ' בראשית שמימיו פרים ורבים. ובד" ת של רבינו גם רואים ב"ן פור"ת שדבריו נובעים מבינה פוריה ומפרה בינת הלומדים את פרי הגיונו. 
 בענין מלאכת שבת ע"י פעולה נסיית. אם קבלה היא נקבל אמנם הרי אמרו חז"ל למה נתנה תורה במדבר מקום הפקר, שכאו"א יכול לבוא ולדון ובנ"ד אולי היה הנס בזה שחולות המדבר נשתנה ברייתם לאדמה מצמיחה קודם הזריעה ומהיכא תיתי שהנס קרה אחר הזריעה. מאמר לבנה גם בחינת חמה מרומזת בפסוק, שראשי תיבות 'ג'ם ב'י ה'תאנף י'י ב'גללכם ל'אמור ג'ם א'תה' גימטריא 'חמה' עם. הכולל. 
 הגורם למציאות דבר חדש השווה עם דברי המפרש בסידור עבודת השם על ברכת מגן אברהם ותמצא שדייקא ברכה זו נתייחדה עם הכוונה לחשוב שכל הבריאה כאין ורק הבורא יש מאין נראה עכשיו לעין והדברים תואמים עם דברי רבינו כמין חומר שאחד היה אברהם אשר הקנה כל הבריאה לבוראה. 
במדור במחיצתו מובא בשם הרה"צ ר' יצחק הוטנער זצ"ל שבתוך שנתו עשה תנועות בידיו כאילו כותב. לפלא בעיני מפני שנזכרתי ממה שקראתי כמדומני בעלים לתרופה על ה"כלי חמדה" סיפור דומה אלא ששם נכתב שהיו אלה תנועות של לימוד עם בהונות ידיו שסבבו באויר באמצע תרדמתו. 
 לסיום אתנצל על שלקחתי את האומץ להוסיף על דברי גדול בישראל אולם ממה שעולה מבתרי תולדות חייו נראה שאילו הייתי מעיר לו בהערותי הרי שמתוך ענוותנותו היה מאיר לי פנים גם כן. 
הלא כה דברי הצעיר באלפי מנשה, נכד הרה"ח ר' מרדכי אליקים געציל בעק ז"ל מוויען שקיבל כתב קבלה על הל' שחיטה מרבינו זצ"ל. 
 פרשת העקדה סליחות
ורקב עצמות קנאה - מי שמקנא מגיע שעצמותיו תרקבנה: שורש המלה קנאה = קנא שמספרו 151, ובגמרא אין אדם מת וחצי תאוותו בידו, אבל לאחר מותו מגיע לתאוותו בשלמות שפעמיים חצי מגיע למספר שלם: 151*2=302 שגמטריא שלו "רקב"
הים ראה וינוס - מה ראה ?  ארונו של יוסף.  גמטריא של יוסף: 156 ??? חסר! עמון מואב "מו" בשניהם, הראשון בגלוי: עמון בהתחלת השם והשני בהסתרה בתוככי השם, "מו" מרמז על "לוט" שעם הכולל מספרו "מו"זכה גימטריא לב, לא זכה חסר א' מרקד על תלת איש ואישה 
אסתר מן התורה מניין 
הכסף יענה את הכל 
שמאל מקרב וימין מקרב 
בית פלוני לפולני 
שמא עולה מצאת בי? אמר לו לאו מעשיך יקרבוך וכו. אם לא מצא בו עולה הרי הבן ראוי להיות מקורב ולמה לא רצה לפקוד עליו לחבריו?
אי אפשר לאדם להשיג משמעות ההלכה אם לא למד כל ד׳ חלקי שו״ע
שו״ע סי׳ ר״מ שייך לענין ״בין אדם לחבירו״ עיין ערבי נחל פ׳ ???? על הפסוק ואהבת לרעך כמוך
תענית ט עא מי איכא מידי דכתיבי בכתובי דלא רמיזי באורייתא?  צא ולמד אם יש ספר המבאר כל התנך איך רמוז בתורה
מס׳ מעילה פ״ג נ״א: אם הלכה, נקבל; ואם לדין, יש תשובה. וקשה דהרי אין אדם דן ק״ו מעצמו אא״כ קבלו מרבו?!
מצרים המדינה מצרים העיר כמו שכתב הצל״ח ברכות ט׳ ע״א תחפנחס צוען נוף מוף גושן פתום פתרוס התנין הגדול רעמסס נא אמון סוף חם תהלים ע״ח נ״א: ראשית אונים באהלי חם.  פות סונה עם הדומה זרמת סוסים זרמתם מי מלל פרש"י גימטריה מאה. גם ר"ת של לסוף מאה לאברהם עיי"ש בואו חשבון: שקל =430 כסף = 160 ארץ = 291עפרון = 406 אברהם = 248 198 ארץ 400 שקל כסף ביני ובינך פירש"י בין שני אוהבים כמונו וכי ממתי אברהם ועפרון נהיו אוהבים? התירוץ: אוהבים פי' עפרון אוהב כסף אברהם אוהב מצוות והעסקה מושלמת. 
לכתוב חבורה על שבט מנשה ונחלתם בשני עברי הירדן, מהפסוקים בפרשת מטות, מסעי ועוד וגם מספר יהושע: מיהו יאיר, מיהו נובח, מיהו מכיר וכו'
לכתוב חבורה על פירוש דברי הלל אלא שחייב אדם לומר בלשון רבו פירש ברע"ב וגם אחרים: כדרך בני אדם או אדום?! 
עם כל הלב: ובין כתפיו שכן
 בפרק קמא /סנהדרין/ (ב, א) לענין עשריםושלשה; כמיתת בעלים כך מיתת השור. חוץ מעשרים ושלשה - שצריך
7. גמיר לכולהו מעלות דלא נהיגי חוץ מעשרים ושלשה, ומסתברא דהיקש להכי אתי, שהוא עיקר הדיןותחילתו, אבל כולהו אינך - להצלה אתי, ומה לנו לחוס על שור המועד מוטב לקיים בוובערת הרע (דברים יט). הא תשעה הוו - והדרפרקינן אאתקפתין והא עשרה תנן במתניתין, ואמר האי דקשיא לן תשעה הוו 
8. זרע אברהם סימן סד - בענין לאווין שיעור יומי בהלכה
תנא אקרא ראידער נייע רובריק איז געווידמעט פאר די דף יומי לערנערס, צו פארבינדען די וואכעדיגע סדרה מיט'ן בלאט גמרא. מיר נעמען גערען או אייערע הערות וואס איר קענט אריינשיקען דורך אימייל אדער פאקס - להגדיל תורה ולהאדירה.
1) דף ב' דברים ו' ז' 
2) דף ד' דברים ו' ז' 
3) דף ד' ירמיהו 
4) מאן דלא יוסיף יסיף - ט"ו באב 
5) דף ה' דברים ח' ה' וז' 
6) דף ו' ירמיהו ל"ג י"א 
7) דף? דברים ט' י"ד חילוקים במנין המצוות שיעור לראש חדש מצוה של"א מתריג מצוות, אלא רבנן קראו לה מצוהרשימה של הלכה למשה מסיני אשר מלאתיו רוח חכמה, הקב"ה מלא את הלב של כלל חכמי הלב, שכלם יש להם לב אחד משותף בין כלם, כמו שפירש רשי על הפסוק בפשרת יתרו כאיש אחד, בלב אחד - שאם יש אחדות אז הלב של כלם נהיה כמו לב אחד שור הנסקל האםשור הנסקל נהרג כמו בן אדם שדוחפין אותו מגובה שתי קומות? 

המקורות דלהלן לקוחין מאוצר הספרים על שם הרב ברלין ז"ל: 
1. דף על הדף בבא קמא דף צא עא - ענין א-ב 
2. דף על הדף קידושין דף עז עב - ענין ג-ד 
3. ביאורעל ספר המצוות לרס"ג (הרב פערלא) מנין ע"א העונשין עונש כד כה 
4. פנים יפות שמות פרשת משפטים פרק כא 
5. ]רשי מסכת סנהדרין פרק ד - אחד דיני ממונות 
6. סנהדרין/(ב, א) לבו דנימא אם היתה חכמתו מפי רב אחר הוי אומר טעם אחר. עשרה דברים - תנן במתניתין /סנהדרין/ (לב,א). וכולן אינן נוהגין בדין שור הנסקל -להיות שוה לדיני נפשות, אף על פי שאמרנו אונקלוס: כמה פעמים מזכיר רש"י את פרוש אונקלוס בתורה וכמה פעמים בכל חומש?והיו לבשר אחד: "לבשר" גמטריא "כבית" עם עוד מאה...הנפטר מחבירו אל יפטר אלא מתוך דבר הלכה, משום שלשה סיבות:א) המחותן עוזב אבל השאיר לנו פקדון: בנכם אברהם, אז באמת אתם נשארים פה...
ב) המחותן אינו נפטר - הוא עדיין מחוייב!
ג) דבר הלכה שייך לחבר - מחותן איננו חבר....
ד) שמתוך כך זוכרהו, אינו שייך משום שממילא זוכרים אותו כשרואים את אברהם...
ה) אבל פטור בלא כלום אי אפשר, אז הנה הדבר הלכה:\

דבר והיפוכו: אז מ'דארף דעם גנב נעמט מען איהם אראב פונ'ם תליה, איין גנב הענגט מען אויף, דאס איז דער זייגער וואס גנבה'ט דער צייט...

צ"ל איך היה חלוקת הנחלה לשני חצאי שבט מנשה, שבאיזהו מקומן בחומש מופיעים שמות שונות של אנשים שלקחו בעבר הירדן כמו נובח, יאיר, מכיר וכוי ואהבת את השם אלקיך ."את " לרבות מה בא לרבות? לרבות אלה שעדיין אינם יודעים לאהוב את הבוי"ת שבכל מקום הריביו של "את" בא להרבות חיובים עליך כמו "את ה"א תירא, לרבות ת"ח", פי' שגם את הת"ח אתה מחוייב להיות ירא ממנו, אבל כאן החידוש שאנשים אחרים צריכים לאהוב את הבוי"ת. ואיך? ואהבת בניקוד להפעיל כמו "שיהא שם שמים מתאהב על ידך"אולי הסגולה היא לומר כל יום ג"פ בשמו"ע היה"ר בברכת השיבנו, (נדפס בסידור 'עבודת השם' בעלזא) ר' שמשון אוסטרפולע זצ"ל : הקה"ה את שיני"ו דייקא וא"כ נשאר "צדיק" מתוך "רשע" דוק ותשכח הגימטריאאולי אפשר לומר "ועוד מעט" ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו. "מקומו ו"איננו גימטריא 198 תוסיף אותיות 6 (ו) ותמצא 204 כמספר צדיק ולכן : איננו, הרשע נשאר כלא היהוגם ועוד מעט גימטריא "צדיק" עם הכולל

כל העונה 'אמן' בכל כחו = גמטריא "אמן"

לברר המקור שוקרא זה אל זה כורעים קודם לימין ואחר כך לשמאל

 What is the definition of the word: פת 
 define a מומר? How do you
If he’s מחלל שבת בפרהסיא, and שומר שבת בצינעה –for example the אנוסים in Spain or in Russia? 
בדרך צחות למה בקהלות הקדושות של יונייטד אומרים ארבעה פעמים מזמור שיר ליום השבת: בקבלת שבת, בפסוקי דזמרה, שיר של יום אחרי מוסף ואחרי קריאת התורה במנחה?  משום שישנם מתפללים שמגיעים רק לתפלות ערב שבת, ואחרים רק בבוקר ועוזבים אחרי קריאת התורה, והמאחרים מגיעים לפני מוסף, והנמושות מגיעים לפנות ערב...

פרשת יתרו: ברשיד"ה יתרו: שבע שמות נקראו לו וכו' יתר על שם שיתר פרשה אחת. וקשה למה נקרא יתר - הלא הפרשה מתחלת עם המלים ואתה תחזה באמצע פרשת יתרו!!

קרקע עולם = 610

שרה אמנו עם האותיות והכולל = 610

על השטריימלעך החדשים מותר לברך תתחדש מפני שהשווענס עדיין חיים 

חטא ה״א י י ג ל ״ = עין רואה

היוצר עין הלא יביט את תמונת המטלפן אליו בסמרטפון

דל פונים כל דל יש לו פון 

פרשת טראומה לאלה שלא רוצים לתת תרומה


למה בחומש במדבר פרק א' פסוק י"ד כתוב "בן דעואל" ובפרק ב' פסוק י"ד כתוב "בן רעואל"?

כבר שנים שאני מתריע נגד שתיית מוצר זה, פשוט משום שהשם עצמו מורה על הסיכון החבוי בתוך המשקה: "זה רע"!

כבר שנים שאני מתריע נגד שתיית קוקה קולה זירו, פשוט משום שהשם עצמו מורה על הסיכון החבוי בתוך המותג: "זה רע"!

ארבע פעמים שם ע"ב גימטריא רפ"ח.  "כידוע ליודע חן" גם עולה מספר רפ"ח

No comments: