Friday, December 23

חנוכת הבית לנקודת החלוקה הארצית של אהבת חסד

חנוכת הבית לנקודת החלוקה הארצית של אהבת חסד

בערבו של אחד הימים בשבוע שעברה התאספו במתחם החדש של אהל אסתר כל המי ומי של אהבת חסד על רבניה, עסקניה ומתנדביה העושים והמעשים במלאכת הקדש לספק מים ומזון לאחינו רעינו הנמצאים במצוקה.

נוכחו שם גם משפחתה של מרת אסתר ע"ה בת הרה"ח ר' ישעי' ז"ל, אשת הרה"ח ר' דוד בעק - שארף מאנטווערפען יצ"ו. 

כלם נקבצו ובאו להשתתף בקביעת המזוזות ובחנוכת הבית רבתי שנחגגה בשילוב עם סעודת שבע ברכות עבור אחד מצאצאיה של מי שעל שמה ולזכרה שוקמה אחת מחורבות בני ברק ובשם "אהל אסתר" יכונה.

נסתרים דרכי ההשגחה העליונה אמנם לפעמים עומדים אנו נפעמים מול צרוף 'מקרים' כמו אלה שהפכו את המאורע למעין התגלות יד השם, לאלה שפתוחים ללמוד פרק בהלכות אמונת השם, אהבת ישראל והצנע לכת. 

הבה נתבונן באי אלו מרכיבי המסיבה, ונשאיר את הסיכום לכם, קורא יקר:
לפני כעשרים שנה הלכה לעולמה מרת אסתר בעק - שארף אחרי חמש שנות יסורי תופת מהמחלה הנוראה, שקיבלם באהבה ושהסתירה את סבלה כדי לחסוך עגמת נפש מהסובבים אותה.

בתוך תקופה זו השתדלה להמשיך במעשי הצדקה שלה, שבמשך ימי חלדה זכתה להחזיק כמה וכמה משפחות בישראל מהרס גשמי ורוחני ר"ל.

בלי שלטים, באין זרקורים עודדה את בעלי היכולת להושיט יד תומכת לעניי עיר מגוריה אנטווערפען ובו בזמן שמשה כמעין מוקד עזרה ראשונה לקשי יום שפנו אליה לתנות צרורות צרותיהם אל תוך אזנה הכרויה.

במתק שפתיה עלתה בידה להרנין לב אלמנה ולהשקיט מריבת חינם כדי להחזיר שלום הבית על כנה.

בו בזמן שנשמתה עלתה השמימה, בהשאירה אחריה תשעת ילדיה אשר שליש מהם עדיין היו בבית, הזדמנה לידי עסקני בית מלכה הבנין הנוכחי אשר ברחוב הרב רבינוב, סמוך ונראה לבית הרפואה מעיני הישועה, כשקומת הקרקע נשארת שוממה לפי התכנית של העירייה.

אחרי שני עשורים של שממה וריקנות, זכו עסקני אהבת חסד לקבל את המתחם הזה כדי לרכז בתוכו את פעילויות החסד הענפה שעד כה היו בכמה מקומות מפוזרים(?) וחיש מהר התקינו בו מקררי ומקפיאי ענק כדי לאכסן בתוכן את המלאי השבועי המחתלקת לאחנו הדוויים והעניים, שעיניהם תלויות לחלוקה זו כדי לפרנס בהם את בני ביתם הרעבים ללחם.  המקום רחבת ידים וכולל בתוכו מאגרי מזון מהרבה יצרנים אשר הואילו בטובם להנות בהם בני אדם.

הרב הורוביץ הסביר בטוב טעם ודעת את פעולותיה הכבירות של אגודת אהבת חסד וסייר את המתחם יחד עם המשתתפים כשהוא מלווה אותם בתיאור מפורט על כל מה שנתחולל בין כותלי אהל אסתר משך שבוע טיפוסי

משך הסיור הגיעו כמה וכמה נצרכים אשר בדרך כבוד וצנוע קבלו מצרכי מזון כפי מסת הצטרכותם

אחר תפלת מנחה נתכבד הרה"ח ר' דוד בעק-שארף לקבוע מזוזה בכניסה הראשית כשמסביבו עומדים בני משפחתו ונכדיו שיחיו

לסיום חנוכת הבית הריצו מצגת באידיש להמחיש לקהל הנאספים את התוצאות הברוכות של אהבת חסד ובפרט כעת שאהל אסתר נותנת תנופה למעשי החסד בהרחבת גבולותיה של הארגון

השתתפו: הרה"ג ר' חיים פסח הורוביץ, ר' חיים צבי שפירא, ר' יעקב לזר דירנפלד, ר' אברהם דירנפלד, ר' אהרן דירנפלד, ר' יוסף דירנפלד, האדמו"ר מטשרנוביל, מסטריקוב, מלעלוב,

הבדחן הנודע ר' מנדל יאקאב פיאר את המסיבה בנועם אמרות, לכבוד המאורע המכופל

הרה"ג ר' אברהם דירנפלד העלה על נס פעולותיה של הנפטרת, שהיתה אומנתו בילדותו כשעזרה לאמו בניהול הבית וחינוך בניה ליראת שמים ודקדוק בהלכה מגיל הקטנות ממש
גם עמד על הפלא איך שמעשי החסד של המשפחה מתמזגים ביחד עם חנוכת הבית לאהל אסתר ושמחת שבע ברכות לנכדה שגדל בבית מלא חסד

אחד מבני המשפחה מסר דברי ברכה, והמליץ הפסוק הזורעים בדמעה – עת זרעו לצדקה מתוך דמעות – ברינה יקצורו – קוצרים את הפירות היפים במסיבת השבע ברכות, זמן של רינה.

קומץ מזמרים מאברכי אהבת חסד הנעימה את המסיבה בכבדם את הנאספים מגרונם ברון יחד ובקול אחד עד שהיה נדמה כאילו איש אחד מפיק קול אחיד.  הם הצליחו להעמיד את המסובים ממקומות מושבותם עד שהרקודין סחפו את כלם לתוך מעגל השמחה העצומה.

השמחה עברה על גדותיה כשהרה"ק ר' אלימלך בידרמן שליט"א נכנס לתמונה והרים את הנאספים טפח מעל גבי הקרקע, כשהוא מתבל דבריו בין ריקוד לריקוד עם דברי תורה, חסידות ומילתא דבדיחותא לשמח את החתן והשושבינים.

ציבור המוזמנים הלכו להם לביתם בשעות הקטנות של הלילה, עם הרושם העז שהתרשמו מעוצמת השמחה של מצוה שחוו זה עתה, ועוד רבות בימים דיברו על מסיבה זו שלא ראו כמותה בהרבה זמנים עברו.


ולטוב ייזכרו גבאי אהבת חסד שטרחו ועמלו יותר מכפי יכולתם ולא חסכו שום מאמץ ויצאו ממש מגדרם להכין את המאורע לכל פרטיו ופרטי פרטיו בטוב טעם ובנפש חפיצה.

No comments: