Tuesday, December 20

Work vs. Toil - כולנו חרדיים

מכתב זה נכתב בדם לבבם של אברכים חסידים וליטאים ובני עדות המזרח
הרבנים והעסקנים הפקירו אותנו ומשפחותינו ללא יכולת להביא פרנסה לבתינו כי לא דאגו שכשנצא מן הכולל נוכל לחפש ולמצא עבודה. וכאשר מי כבר הולך לאקדמיה מסתבך עם תתי"ם ובתי ספר. צריך מישהו אמיתי ואמיץ שיעצור את גלגל העוני שנופל על משפחותינו בגלל כמה עסקנים שטומנים ראשם בחול, ודואגים רק לבחורי ישיבות. מה הם רוצים שנהיה קצבים או קופאים בסופר או אינסטלטורים אז למה שנצביעו להם?
 10 הקושיות!
  1. חרדים חדשים או חרדים מקוריים או שזה כמה עסקנים/חכי"ם/עיתונאים מהברנז'ה העסקנית החרדית שחוששת למעמדה את מכפישה ומתכחשת לציבור שלם?
  2. בבית כנסת של אבי וחמי רוב המתפללים אינם לומדים בכולל יום שלם האם הם גם חרדשי"ם?
  3. למה מה שהיה טוב לפני שלשים שנה שיהודי מפרנס את משפחתו היום נחשב חריג וחדיש?
  4. איך מצפים שנאכיל את ילדינו מהכנסה של 2,000ש"ח בכולל 3,000ש"ח במקרה הטוב  לאשה, רק משכנתא ושאר המיסים ארנונה חשמל וכו' זה 3,000ש"ח?
  5. איך זורקים אברך לחיים האזרחיים אחרי שש-שבע שנות ישיבה וארבע שנות כולל בלי כלים מינימליים להתמודד עם שוק העבודה?
  6. יהדות התורה דואגת לישיבות - מה עם הדאגה לפרנסה אחרי המסלול התורני הרי אתם התנגדתם שנקבל מינימום של השכלה כשהיינו צעירים אז תעזרו בשוק העבודה. לדוגמא תקדמו חוק אפליה מתקנת לחרדים או תדרשו את משרד התמ"ת שגם דרכו אפשר לעזור, הרי מה שחשוב לכם אתם יודעים להשיג?
  7. איפה הבושה שלכם לבקש את קולי וקול חבריי כשאנו רוצים להתקבל לעבודה ואנו מסורבים בגלל החומות שאתם הצבתם?
  8. מאיפה עזות המצח לבקש את קולי כשאני ועשרות אלפי אברכים צעירים הולכים למכולת ולא יכולים לקנות קוטג'  לילדים כי האבא אברך שלא מקבל צ'ק בזמן ואמא גננת-שפחה באחד מרשתות הגנים החרדיות של עסקנים הדואגים אך ורק למען משפחתם?
  9. כל העסקונה שמונעת מאיתנו לצאת לפרנס את משפחתם כבר סדרו את משפחתם על חשבוננו אז לכן הם יטיפו לנו מוסר שהכי טוב לנו זה לשבת בכולל, כמה זמן הם ישבו בכולל?
  10. עד מתי תמרחו אותנו בצווי השעה להצביע עבורכם כדי שתוכלו לשבת על כורסאות מעור פיל ואנחנו שנעזוב את הכולל אולי נוכל להיות אינסטלטורים או שוליא דנגרא כדברי אחד העסקנים שדואג לאידישקייט שלנו כאילו אנחנו ילדים בכיתה ד'?

תנו לנו להחליט מה טוב לנו! מה שבטוח זה שהמתכון של היום גרוע ביותר!!!
יש את המשפחות שיש להם ויש שאין להם וזה בכל פלגי הציבור החרדי מחסידים עד ליטאיםת מאשכנזים עד ספרדים ומפני הכבוד לא נקטתי בשמותם!!!
ואני קורא לכל מי שמזדהה איתי: אנא! אל תצביע למפלגה חרדית עד שידאגו לחרדים בצורה שורשית שלא יזרקו זוגות צעירים למים עמוקים ללא טיפת הכשרה או השכלה עם משכנתאות מכובדות, יוקר מחיה שמזנק, ושאר מרעין בישין.
המסקנא הפשוטה: תנו לנו לפרנס את משפחותינו בכבוד.
ממני, מקום החתימה

First published on 18 December 2013, on Jewish P.O.S.T. - the Jewish Voice for the People Of South Tottenham (this Blog is now defunct).

No comments: