Thursday, March 23

אסיפה בלונדון סטמפורד היל מטעם ארגון "מקוה תקוה"

אסיפה בלונדון סטמפורד היל מטעם ארגון "מקוה תקוה" בהנהלת הרב עמנואל ראב"ד שליט"א
ביום ג' כ"ג אדר תשע"ז
ארגון מקוה תקוה פועל בארץ ובנכר יותר מ40 שנה. מעיקר פעולותיו הוא חלוקת חומר חינוכי לעם שבשדות המכיל דברי הסברה מרשימים ומשכנעים על מצוה הקדושה של מקוה. הוא מנוהל ע"י הרב ראב"ד, שזכה להיות מזכירו האישי של הגאב"ד פונביז זצ"ל. הוציא לאור שבעים מאמרים בנושא זה בכמה שפות מלא תוכן עמוק ומקורי. הנסיון הוכיח שלרבים שימשה מצוה זו כקרש קפיצה לקראת קבלת עול מלכות שמים וחזרה בתשובה. דרכו של הרב לעורר גם גברים לטבילה לפי המנהגים השונים: חסידים בכל יום ונוסח ליטאי לפחות בערבי שבתות וחגים, כי טבילת הגברים ממריצה את טבילת אלו שחייבות מהתורה.  
לדברי הרב: "גברים שטובלים חושבים וחיים אחרת. חיי הקהילה מקבלים אופי רציני, והדבר מונע התבוללות ונשואי תערובות, הטבילה במקוה היא פגישה פרטית עם בורא עולם, בו האדם שוטח לפני בורא עולם את בעיותיו היומיות. עולה מהטבילה בתקוה ושמחה לעתיד יותר טוב ומבין שכדי שהקדוש ברוך הוא ימלא את בקשותיו עליו להקדים ולמלא את דרישות הבורא ממנו".
הרב התחיל את דרכו "כאיש מוזיאין של המקוה" שדאג שכל המקוואות במצדה ובעיר העתיקה שהיו מוזנחים ורשומים כבורות מים יורשמו כמקוואות אשר שימשו את אנשי מצדה וירושלים. הרב נודד סביב העולם, ברוב עיירי וישובי ישראל.
לפי עדות רבנים, טביעת אצבעותיו ניכרת על פני הדור. והרבה מהארגונים המתעסקים כיום במקוואות הוא פרי ישיר מפעולותיו במשך 42 שנה.
לדברי הרב: "הבעיה איננה בחוסר מקואות, אלא בהעדר מודעות! קהילות הגרות בבתים מפוארים עם בריכת שחיה אלימפיות יכולים לבנות מקוואות אם נצליח לשכנע את חשיבותם. ועד אז מכל מקום בארץ אפשר להגיע למקוה ב5-20 דקות נסיעה. אם אין מקוה כאן יש שם.  חובה להשקיע בפירסום וחינוך למקוה עבור כל יהודי !"
הרב מציע: "כל מקוה בארץ תשמש גם כמרכז להפצת חינוך מקוה לכל יהודי. וזאת על ידי הקדשה של לפחות מ  10% מתקציב בניית ותפעול המקוה למשלוח חומר בנושא מקוואות לכל תיבת דואר יהודית לפחות מספר פעמים בשנה. חובת כל רב איננה נגמרת בבניית ותפעול המקוה, אלא בחינוך אנשי עירו לשמירת המצוה".
במסיבה שהתקיימה בלונדון השתתפו הרבנים: הרה"ג דיין גוקאווצקי שליט"א רב המכשיר של מקואות המקומיים, הרה"ג רב רפאל גודלבסקי שליט"א רב בק"ק עדזשוור, הרה"ג בנש"ק רב לייביל סטעמפל שליט"א מגיד שיעור בכולל בעלי בתים. הרב גוקאווצקי אמר: "לאחרונה יש ביקוש מבין המתבוללים לעצור חיי ההפקרות והתדרדרות הנפש על ידי טבילה במקוה ושמירת חוקי הטהרה". הרב סטמפל אמר: "הצעתך צודקת בדבר הקדשת 10% מתפעול המקוה לחינוך מקוה".
השמיע דברים הרב דוד יעקב שטיינפעלד שליט"א, אברך צעיר מלא מרץ מחסידי באבוב, מגיד שיעור בקהילת יוניטיד סינוגוגה המקומית. ומבין השאר ציטט דברי הקנה (המיוחס להתנא האלקי ר' נחוניא בן הקנה): "תופסי התורה וראשיה שאינם נוטלים פעולה לקרב הנידחים מיהדות, הם העומדים בראש בעיכוב הגאולה". וגם הביא דברי ס' סדר היום (מתלמידי תלמידי האריז"ל), "כל יחיד חייב להתבונן מה ביכלתו לתרום עבור התקדמות והכשרה לביאת משיח צדקנו".
הרב הכריז: כתוב בפרשתנו "ביום החודש הראשון באחד לחודש הוקם המשכן". הוקם אותיות מקוה. כאשר יש מקוה יש משכן ושכינה ומכלל הן אתה שומע לאו". גם הפסוק בראש הפרשה "ויקהל משה את כל עדת בני ישראל", משה רבינו ציוה אז את בני ישראל על מצות השבת. "ויקהל" בגמטריא "מקוה". שבת והמקוה מחייבים לגור יחד סמוך לבית כנסת ומיצבים את הקהילה".   
הרב שטיינפעלד והעסקן הרב מנשה שארף נרתמים כעת לעורר הבעלי בתים והרבנים בקהילות לונדון לביצוע שכל מקוה תקדיש לפחות 10% לחינוך מקוה לכל יהודי הלכה ולמעשה.
אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרים ומי מטהר אתכם...

No comments: