Friday, November 2

ידינו לא שפכו


מתפללים אנו כל בוקר "ותצילני משכן רע". לאור הנסיבות שעקב עבודות הבנין אין מספיק מקומות חניה למכוניות בסביבת בית מדרשנו ההולך ונבנה, אולי היינו צריכים להוסיף כמה מילים לתפילה זו: "ותצילנו מהיות שכן רע".

לדאבוננו ישנם יחידים בתוך קהל עדתנו הקדושה והחסודה אשר מתוך אנוכיות, עצלות ואי אכפתיות הם דורכים בגלגלי רכבם על קדשי החסידות הבעלזא'ית, מתוך שאט נפש מופלגת וגאוה דחולי חולין. כפי שדווח כבר מלפנים, היו כמה מקרים שרכב המשאית של מכבי האש העירונית לא יכלה לעבור ברחוב קרעיוען וואלק, מפני שבשני צידי הכביש חנו מכוניות. גם רכב אמבולנס של חברת הצלה לא יכלה לעבור בדרכם להציל נפשות. כל זה לאחר שהגיעו בקשות חוזרות ונשנות מהשכנים שלא יכולים לצאת ולבוא לביתם בסימטת קרעיוען קלויז.

יבואו אלו ויעמידו פנים תמימים בהטעימם שאני פותח פה לשטן.

להם אני אומר: כל המרחם על האכזרים סופו להתאכזר על הרחמנים.

הם הרי כבר הוזהרו על ידי הגבאים שלא להחנות רכבם בחלק הצר של הרחוב, כדי לאפשר לשרותי החירום לעבור ברכבם. לב מי לא יתפלץ מול קלות וזילות שכל וטשטוש הגבולות ואי המוסריות ושחיתות המדות וממדי השחצנות שגילו פוחזים אלה המרוקנים מכל זיק של אידישקייט, מענטשליכקייק וחסידות?! מה יענו בלאחר מעשה כשח"ו כבר יהיה מאוחר, האם ימשכו בכתפיהם כמו שעשו הבהמות על שתים שהסתכלו בעינים בוהות בשעה שהרב ........ ז"ל נפח את נשמתו במימי המקוה ר"ל?

ונסיים עם סיפא דפרשה: כפר לעמך ישראל, והשם הטוב יכפר. ולהשומעים ולהשומרים יעלה ויבוא ויגיע ברכות טוב.

Sent 11th March 2014

No comments: