Tuesday, November 14

ביטחון, שלווה ואושר! (מתוך 'המדריך להצלת עמנו')

מתוך המדריך להצלת עמנו

ביטחון, שלווה ואושר!

מאת עמנואל ראב"ד

אנו בסכנת חיים במקום שאין יראת אלוקים, הכריז אברהם אבינו, (בראשית כ:יא). השלום בארץ מובטח לנו כאשר כל עמנו ישמרו את מצוות התורה! (ויקרא כה) לא מספיק שאני, אתה ואנחנו נעשה זאת, חובה על כל אדם להשתדל שכל עמנו ישמרו את מצוות התורה ככתוב וכל בנייך לומדי תורה, שלום לבנייך (ישעיהו נד). דרך קלה ויעילה להביא ליראת שמים ושמירת מצוות התורה היא על ידי טבילת גברים במקוה, בכוונה להתקשר ולהתפלל בלב לבורא עולם! הראשון שטבל היה אדם הראשון! זה היה הדבר הראשון שהוא עשה עלי אדמות, ביום ראשון הראשון של חייו! – הוא טבל במקוה מעיין השילוח, (כיום 500 מטר מהכותל המערבי, בעיר דוד), כדי לחזור בתשובה, ולבקש סליחה וכפרה על חטאו, (פרקי דרבי אליעזר כ'),  ומה שהיה חשוב וטוב לאדם הראשון, הוא בודאי גם טוב וחשוב עבור כל אחד! כי הטבילה מביאה ל:

 1. בידוד מוחלט מהסביבה. 

2. עצירת פעילות חמשת החושים, המעסיקים אותנו תמיד, ועלולים להפריע לריכוז המחשבה. 

3. הפסקת הנשימה - שאז אנו נמצאים בשער שבין החיים למוות, ומול המוות כל אדם, מתקשר באופן אינסטינקטיבי לבורא עולם, ביראה ופחד ומתפלל בליבו לה' ומבקש ממנו לא רק חיים אלא גם עזרה לפתור את בעיות החיים. שהרי אין אדם בעולם ללא בעיות, כי בורא עולם הוא המייצר את הבעיות לכל אדם, בכל עת, לפי מצבו, כדי שיחזור בתשובה! (תהילים צ:ג). 

ולכן כל אדם עולה מהמקוה בתקוה שה' ימלא את משאלות ליבו לטובה, ויגיע לדף חדש ומזהיר יותר בחייו. התקוה הזו מביאה לכל אדם שמחת חיים ואושר - המובילה לחוש הכרת הטוב לה', ולזכור ביתר עוז, שגם לבורא עולם יש דרישות מאיתנו, ועלינו להקדים ולמלא את דרישותיו, כדי שהבורא ימלא ברחמים וברצון את בקשותינו, ומכאן הדרך לחזרה בתשובה! ולכן אחר הטבילה, כל אדם חושב אחרת, מתפלל וחי אחרת, וגם כל חיי הקהילה מקבלים צביון רציני יותר, של לימוד ושמירת מצוות התורה, וגם טהרת ישראל נשמרת כנדרש וכראוי, וכל זה מביא להרגשת ביטחון, שלוה ואושר!

לכן, למרות שבימינו לגברים אין חובת טבילת-מקוה מדין תורה, אך בגלל התוצאות החיוביות, טבילת-הגברים היא בעלת חשיבות מרובה, ומכיוון שהנושא אינו רגיש קל לדבר עליו, ולשכנע גברים לטבול וכאשר גברים טובלים כל חיי קדושת המשפחה מסתדרים בצורה הטובה ביותר. עדיף לבנות את מקוה הגברים במתחם בית-הכנסת, כדי לאפשר עלייה ישירה מתפילת הלב אל ה' בטבילה – ללהט התפילה בבית הכנסת, מבלי הצורך לעבור דרך מראות הרחוב המסיחות את הדעת.

נקודה נוספת: משפט הפתיחה של התלמוד (-התורה שבעל פה) הוא סביב נושא האמונה בבורא עולם! כי אמונה זו, היא הנותנת את הדחף והכח לשמירת מצוות התורה! 

היהודי מצהיר את אמונתו בבורא עולם על ידי הפסוק "שמע ישראל – ה' אלוקינו – אחד"! ואנו חייבים להצהיר אמונה זו לפחות פעמים ביום, בערב ובבוקר: (ונראה לומר, שמאותה סיבה אנו אומרים פסוק זה גם לפני קריאת התורה בציבור). המשפט הראשון של התלמוד שואל: מאיזה זמן מתחילים לקרוא את הצהרת האמונה – ה"קריאת שמע" של הערב? 

ובמקום תשובה קצרה וישירה: מזמן צאת הכוכבים, התלמוד מוסיף נושא עקיף שזמן ה"קריאת שמע" שווה לזמן שהכהנים (-גברים) שהיו טמאים, ואסור להם לאכול תרומה וקודשים, עד שיטבלו במקוה ביום, ועדיין אסורים לאכול תרומה עד "צאת הכוכבים", ומכאן למדים שגם זמן ה"קריאת שמע" של הערב הוא מצאת הכוכבים! 

מדוע התלמוד היה צריך להוסיף את הנושא הארוך הזה, במקום שהיה אפשר לענות בקצרה שזמן "קריאת שמע" הוא מצאת הכוכבים? 

ונראה לומר, מכיוון שמשפט הפתיחה של התלמוד הוא בנושא אמונה, התלמוד היה חייב להוסיף את הנושא של טבילת כהנים - גברים במקוה מכיוון שהטבילה מחזקת את האמונה מתוך הרגשה פנימית!

נקודה נוספת - כל אדם, אפילו טהור, אינו מורשה להיכנס למקדש לפני שיטבול במקוה מיד לפני הכניסה! ונראה לומר – שאחת הסיבות היא: כדי שנזכור "לפני מי אנו עומדים בבית המקדש – בביתו של בורא עולם" (יומא ל.), ומאותן הסיבות יש הנוהגים לטבול כל בוקר לפני תפילת שחרית, וכן יש הטובלים גם לפני תפילה אישית עבור בעיות ובקשות מיוחדות.

לדאבוננו בימינו אנו המדינה היחידה בעולם המאוימת בהשמדה טוטאלית על ידי פצצות גרעיניות, על ידי מדינה שאין לנו איתה גבול ושום סיבה מיוחדת להשמידנו, שהרי לפני 70 שנה מדינה זו היתה בת ברית חשובה ביותר של העם היושב בציון. 

ולמרות שכתוב "שבכל דור, עומדים עלינו – ומנסים להשמידנו, וה' מצילנו", אבל גובה מחיר ההצלה תלוי בחזרה בתשובה של כל עמנו! שהרי מחיר ההצלה מהצורר הגרמני היה גבוה ביותר - שליש מעמנו! 

מובן מכך שבורא עולם רומז לנו שעלינו לחזור ולהחזיר את כל העם בתשובה, ככתוב לעיל. נקודה נוספת: לדאבוננו כיום סביב העולם, קהילות רבות נמחקות מהאופק היהודי בגלל התבוללות ונישואי תערובת. התבוללות קיימת גם בארץ הקודש, שהרי רוב הציבור בארץ איננו בוחר במפלגות שהמצע העיקרי שלהן הוא שמירת מצוות התורה. 

וכן מובא בתלמוד שעד הגאולה השלימה מוטב שיהודים יגורו סביב העולם, (פסחים פז, רש"י) לכן ברור שמצב ההתבוללות ונישואי התערובת סביב העולם היא בעיה של כל יהודי, גם מי שגר בארץ, כי כולנו בספינה אחת. (מצב נישואי התערובת בעולם: ארה"ב 75%, אירופה 85%, שבדיה 95%, בולגריה 98%). 

חובה על כל אחד מאיתנו, לדאוג לכך שכל יהודי העולם ישמרו תורה ומצוות כפי שכתבנו לעיל, שדרך קלה ויעילה להחזיר בתשובה, היא על ידי טבילת גברים במקוה, (ולהוכחה מעשית שקל מאוד להגיע לתוצאות משמעותיות ראה מאמרים "מקוה בבית הלבן" ו"באי בלתי נודע". וכן יש בידינו קבלות על תוצאות מעשיות במקומות רבים סביב העולם, כפי שאפשר לראות במאמר "תוצאות"). 

ולכן חובת כל אחד ואחד לא להסתפק בקריאת הדף הזה, אלא גם לפעול ברצינות הנדרשת, כפי שכל אחד יכול, וגם לתרום כדי להפיץ את הנושא, בשפות שונות סביב העולם.

לאחרונה נוספה לעולם מגפת ה"קורונה" המאיימת במחלות ומוות לכל אדם. היום ברור לכל שבורא עולם דורש מכל אחד מאיתנו לחזור ולהחזיר את כל העם בתשובה. וכאמור לעיל טבילת גברים במקוה, היא דרך יעילה וקלה להחזיר את כל עמנו בתשובה, ובזכות זאת ירד גם הנגף הזה מעל עמנו ומהעולם כולו.

כדי לחנך למעלה מ- 10,000,000 יהודים, עולה מיליונים, ולא ניתן לעשות זאת על ידי תרומות סמליות של שקל. 

כדי להגיע לתוצאות ממשיות, ראוי שכל אחד ישתדל לתרום או להתרים כל שנה, לפחות סכום השווה להוצאות משפחתו על טבילת מקוה לשנה. 

כל תרומה תתקבל בתודה וברכה מרובה.

להשגת הספר "המדריך להצלת עמנו" (המכיל כ- 80 מאמרים, מהם בחתימת ובהמלצת גדולי הדור בארץ ובתפוצות), וכן תרומות לתרגום והפצת חומר זה בארץ וסביב העולם:

עמותת "המדריך להצלת עמנו", "הישרדות-מקוה-תקוה",

עמנואל ראב"ד, רחוב שמעי'ה 20, בני ברק 5132703. 

ravad@mikvatikva.org

טל: 03-9074787

www.mikvatikva.org     www.hatsalatamenu.org

אנא העבירו מאמר זה לרשימות התפוצה האלקטרוניות שלכם, וכן אם תוכלו  להדפיס מאמר זה בעותקים רבים, ולהפיצם לתועלת עם ישראל.

אני מתפלל לבריאותכם והצלחתכם, ואשמח מאוד לשמוע מכם.

 בכבוד רב, באהבה, עמנואל ראב"ד. כ"ג מנחם אב תש"פ (13.8.20)

No comments: